A verseny kikényszeríti a fejlett IT-megoldásokat, ám az már nem olyan egyértelmű, milyen rendszert válasszon a társaság. Látszólag könnyű a dolga, széles a választék, de az igényekre szabás, a folyamatok ésszerű végiggondolása és azok fejlesztése már egyáltalán nem magától értetődő és egyszerű dolog.
IoT Zóna műsorunkban szó volt arról is, hogy a koronavírus-járvány milyen hatással volt a Magyar Posta munkájára. Az IT-irányításért felelős igazgató elmondta: a pandémia természetesen abból a szempontból is érintette őket, hogy a szükséges óvintézkedéseket ugyanúgy meg kellett hozniuk – például a logisztikában és a kézbesítésnél. A személyes átvételt igénylő küldemények esetében április 6-tól vezették be az érintésmentes kézbesítést.
Polgár Zoltán hozzátette: a márciustól májusig látható, megnövekedett online rendelésszám egyfajta hosszabb „húsvéti időszakot" hozott a munkájukban. A húsvéti ünnepek idején ugyanis szokott lenni egy kisebb lokális csúcs a csomagküldésben.
Folyamatban a további digitalizáció
2017 és 2019 között a társaság Magyarország egyik legnagyobb vállalati digitalizációs projektjét valósította meg az elektronikus kézbesítési rendszer üzembe helyezésével és országos kiterjesztésével. A projekt 2,377 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásban részesült, illetve a cég 1,821 milliárd forint saját forrást tett hozzá.
„A Posta Magyarország legnagyobb és legizgalmasabb IT-környezete, mert 2200-2300 végpontot üzemeltet" – emelte ki az igazgató. A logisztikát érintő újabb digitalizációs törekvésük alapvetően arról szól, hogy a feladott vagy átvett csomagok feldolgozását hogyan tudják optimalizálni, hogyan lehet a leggyorsabban és leghatékonyabban eljuttatni a felvevő ponttól a címzettig.