A koszos, ápolatlan megjelenés számtalan szociális hátránnyal járhat egy kisgyermek esetében: megakadályozhatja a beilleszkedését a közösségbe, sőt, akár a jövőjét is negatívan befolyásolhatja. A Persil, felismerve ezt a társadalmi problémát, már tavaly jelentős lépéseket tett a higiéniai szegénység enyhítésére, és egy átfogó, országos program segítségével és az Új Start Alapítvány hathatós közreműködésével több mint 2500 háztartás számára több hónapra elegendő mosószert biztosítottak.

A nagysikerű akció, amelyet a CSR Hungary átadóján is elismeréssel díjaztak, 2023-ban is folytatódott. A cél továbbra is az maradt, hogy a mindennapos tiszta ruha természetes legyen a legkisebbek számára, még akkor is, ha elmaradott térségből származnak. Ennek érdekében minden július 1. és augusztus 31. között értékesített Persil termék árából 10 forinttal támogatták a hátránnyal induló gyerekek tisztább jövőjét, és vállalták, hogy idén legalább 300 000 kg tiszta ruhához juttatják a rászoruló családokat.

A kiosztott tárgyi adományok mellett a kampány során összegyűlt pénzadománnyal az Új Start Alapítvány hátrányos helyzetű gyerekeket felkaroló tehetségprogramját támogatja a Persil, ezzel több tucat gyerek számára lehetővé téve, hogy közép- illetve felsőfokú tanulmányait sikeresen elvégezze.

A „Persil a gyerekekért” kampány során körülbelül 500 000 kg tiszta ruhához elegendő mosószert is kiosztott a vállalat az Új Start Alapítvánnyal szorosan együttműködve. Magyarország 15 legszegényebb településén 2500 család számára juttattak el mosószert, emellett a szociális hátrányokkal küzdő gyermekek felzárkóztatásáért dolgozó Biztos Kezdet Gyerekházak 176 intézményébe juttatott el fél évre elegendő Persil gélt. Ezek az intézmények kiemelten fontos szerepet töltenek be a legszegényebb régiókban, hiszen az ide járó gyerekek szüleinek gyakran a folyóvíz hiányában sokszor ez az egyetlen lehetősége a mosásra és a tiszta ruhákra.

„Nagyra értékeljük a Persil akcióját, mert valóban a legrászorultabb családokat célozta meg a programjával ráadásul nem is egyszer, hanem megismételte az idén is az adományozást. Büszkék vagyunk arra, hogy az Új Start Alapítvány partnerként és támogatottként szerepelhet ebben a kezdeményezésben” – mondta Szőke Judit az Új Start Alapítvány elnöke.

„Kiemelten fontos számunkra ez a kampány, hiszen a jövő nemzedékeit érintő problémára hívja fel a figyelmet, és nyújt segítséget a leginkább kiszolgáltatottak számára. Célunk, hogy valódi változást érjünk el, ezért immáron második éve olyan partnerekkel működünk együtt, akik hozzánk hasonlóan gondolkodnak, és a látványos akciók helyett stabil segítői háló kialakításán dolgoznak. Ezúton is szeretnénk megköszönni az Új Start Alapítvány munkáját, és a vásárlóink támogatását, amivel a kampányunk sikeréhez és a több ezer gyerek őszinte mosolyához hozzájárultak” – mondta Pásztor Csilla, a Persil senior brand mangere.

Ahhoz, hogy minél többekhez jusson el a kampány híre, olyan hírességek is részt vettek a jótékonysági kezdeményezésben, mint Jakupcsek Gabriella, Nyári Dia, Ördög Nóra, Stohl Luca és Szilágyi Szilvia.

További információk a programról a www.persil.hu oldalon találhatóak.