„A SZIP céljai teljes mértékben összhangban vannak a fogyasztói szokások változásával, azt a célt szolgálják, hogy az egyre növekvő sávszélesség-igényt képesek legyenek kielégíteni a szolgáltatók. Az uniós pályázati forrásokkal támogatott és az önerőből megvalósuló fejlesztések alapvetően a helyi hozzáférési hálózat kiépítését célozzák, amire szükség is van ahhoz, hogy az előfizetők legalább 30 Mbit/s sávszélességen tudjanak internetezni. Ugyanakkor már előre érdemes figyelni arra, hogy a helyi hálózatban összeadódó forgalmat valamilyen módon kezelni kell, el kell juttatni az internetes kicserélő központokba, hogy az előfizetői le- és feltöltések folyamatosan, fennakadás nélkül történhessenek" – összegezte az Invitech Solutions nagykereskedelmi igazgatója a Média, Kábel, Műhold című lapnak adott interjúban.
Kérdésre válaszolva Barta Attila elmondta: az exponenciálisan növekvő forgalom kezeléséhez szükség van az úgynevezett felhordó hálózatok megerősítésére is. Az Invitel Csoport több mint 9000 kilométeres, országos lefedettségű optikai gerinchálózatával mindenhová biztosítani tudja a kívánt kapacitású összeköttetést kábeltelevíziós partnerei számára.
„VAD" jövőre készülhetünk
A statisztika azt mutatja, hogy egy év alatt 50 százalékkal nőtt a mobil adatmennyiség, aminek egyre nagyobb százalékát a videótartalmak teszik ki. A fix adatnövekedés is hasonlóan számottevő volt, amit az Invitel Csoport saját mérési adatai is alátámasztanak. „Ha ehhez hozzávesszük a Dolgok Internete (IoT) alkalmazások térnyerését, figyelembe vesszük az egyre több nagyméretű tartalom és a videószolgáltatások (video on demand – VOD) megjelenését, az új szolgáltatások, applikációk bevezetését, akkor könnyű belátni, hogy a felhasználók elvárásai drasztikusan változni fognak. Mindezek egyre nagyobb sávszélességet igényelnek, és ennek kielégítésére minden szolgáltatónak fel kell készülnie" – fejtette ki a szakember.
„Technológiai szempontból egy nagyon VAD jövő előtt állunk, talán már benne is élünk, ahol minden Virtualizálva, Automatizálva, és Digitalizálva van. Az internet, a wifi közjóvá vált, szinte már ugyanolyan fontos, mint az áram, a víz. A néhány éve még bűvszavak valósággá válnak IoT, M2M, 5G, VR, AI, Big Data stb. Mindez szintén exponenciális adatforgalom- és sávszélesség-növekedéshez vezet" – emelte ki Barta Attila.
Fókuszban a kábeltelevíziós szolgáltatások is
Bár az Invitel neve már évtizedek óta ismert, az Invitech Solutions csak tavaly ősszel jelent meg a piacon. „Ahhoz, hogy még jobban ki tudjuk szolgálni nagykereskedelmi partnereink, köztük a kábeltelevíziós társaságok igényeit, három területen kell fejlődnünk: szegmensalapú szervezet, jövőt álló termékek és infrastruktúra-fejlesztés. Ennek jegyében jött létre és építkezik az Invitech Solutions, amely három nagykereskedelmi szegmenssel rendelkezik: kábeltelevíziós, mobil és vezetékes. Hálózatunkat – összhangban a SZIP célkitűzéseivel – folyamatosan fejlesztjük. A kábeltelevíziós csapatnál a tavaly elindított stratégia mentén folyik a termékfejlesztés, amelynek során mindig igazodunk partnereink egyedi elvárásaihoz. Ezekről az év második felében már konkrétumokkal is fogok szolgálni" – részletezte a nagykereskedelmi igazgató a kábeltelevíziós szaklapnak adott interjúban.