Az MKB Euroleasing Cégcsoport - hasonlóan az MKB Pénzügyi Csoport többi tagjához - már több mint egy éve megkezdte a GDPR-ra való felkészülést, amelynek során felülvizsgálta a szabályzatait, ügymeneteit, szerződéses dokumentációit és szervezeti felépítését.
Vály Judit, az MKB - Euroleasing vezérigazgatója:
„A GDPR számos új lehetőséget biztosít mindannyiunk számára, hiszen a jövőben - személyes adataink vonatkozásában - olyan jogok illetnek meg minket, mint a „hozzáférés”, a „helyesbítés”, a „törlés”, az „elfeledtetés”, az „adatkezelés-korlátozás” valamint az „adathordozhatóság” joga. A jövőben még tudatosabbá kell válnunk személyes adataink használatát és védelmét illetően. Talán az eddigieknél is fontosabb lesz, hogy határozottan meg tudjuk különböztetni a felelős, prudens cégeket azoktól, akik visszaélések elkövetése céljából akarnak hozzájutni adatainkhoz. Fontos az is, hogy a GDPR-ral kapcsolatos hírek és várható felhajtás ellenére senki ne ijedjen meg, és ne vonja vissza a korábban – esetleg a marketing célú megkeresésekhez - adott hozzájárulást, sőt kellő körültekintéssel a jövőben is adjanak ilyet, különben lemaradhatnak a korrekt cégek számukra készített, testreszabott ajánlatairól. Fontos tudni, hogy az ilyen hozzájárulások bármikor visszavonhatóak, így amennyiben például terhessé válik a bejövő ajánlatok mennyisége, az adott hozzájárulás megvonható.
Sok újdonságot tartalmaz a GDPR rendszere, ilyen például az, hogy a „törléshez”, illetve „elfelejtéshez” való jog nem teljesíthető élő vagy még el nem évült szerződéshez kapcsolódó adatkezelés tekintetében, tehát ezek a jogok nem használhatóak arra, hogy az ügyfelek mentesüljenek a szerződésből fakadó kötelezettségeik teljesítése alól.
Akár átmeneti nehézséget is okozhat, hogy a jövőben még az eddigieknél is hosszabb, az MKB - Euroleasing esetében például 20 oldalas, adatkezelési tájékoztatót kell majd elolvasniuk és elfogadniuk ügyfeleinknek.
El kell, hogy mondjam, hogy a GDPR felülvizsgálat az MKB - Euroleasing Cégcsoport szinte valamennyi szervezeti egysége és munkavállalója számára nagy kihívást jelentett. Azonban hisszük, hogy ez által egy még jobb, még modernebb szervezetté váltunk és természetesen a jövőben is mindent megteszünk jelenlegi és jövőbeli ügyfeleink bizalmának elnyerése és megtartatása érdekében.”