A 4iG Csoport az idei harmadik negyedévben is folytatta dinamikus növekedését, új rekordokat elérve pénzügyi kimutatásában. 2024 első kilenc hónapjában a 4iG konszolidált, IFRS (Nemzetközi Pénzügyi Beszámolási Standardok) szerinti nettó árbevétele 86,52 milliárd forinttal (20,54%), 507,8 milliárd forintra nőtt.
A konszolidált, IFRS szerinti EBITDA (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) pedig 22,3 milliárd forinttal (15,11%), 169,8 milliárd forintra emelkedett az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz viszonyítva. Az EBITDA-marzs az iparági standardoknak megfelelő 33,4 százalék volt.
Az előző év hasonló időszakához viszonyítva a jelentős árbevétel, valamint EBITDA növekedés több tényező együttes hatásának köszönhető:
- a Vodafone Magyarország teljes időszakra kiterjedő eredményének (a vállalat felvásárlása 2023. január végén zárult),
- a nagyvállalati és lakossági mobilelőfizetői számok bővülésének,
- az egy előfizetőre jutó átlagos árbevétel (ARPU) növekedésének,
- az informatikai üzletág emelkedő bevételeinek.
Az előző év azonos időszakához képest kimutatott EBITDA növekedés (22,3 milliárd forint) részben szintén a Vodafone annualizációs hatása. Mind az árbevételre, mind pedig az EBITDA-ra is kedvezően hatott, hogy 2024 első kilenc hónapjában a külföldi leányvállalatok kiemelkedő pénzügyi teljesítményt nyújtottak az előző év azonos időszakához viszonyítva.
A vételárallokációs hatásoktól, illetve a pénzkiáramlással nem járó, nem realizált árfolyamveszteségtől megtisztított, normalizált adózott eredmény 2024. első háromnegyed évében 2,8 milliárd forint volt. Az adózás utáni eredményt legnagyobb mértékben az értékcsökkenés és az amortizáció módosította, amely az elmúlt időszak akvizícióikból származó átértékelés miatti leírásoknak tudható be. A deviza alapú hitelek átértékeléséből származó, pénzmozgást nem jelentő, nem realizált árfolyamkülönbözet is jelentős volt 2024. harmadik negyedévében.
A cégcsoport 2024 harmadik negyedévében nemcsak újabb pénzügyi rekordokat döntött, hanem transzformációs programjának végrehajtásával jelentős stratégiai lépéseket is tett a vállalatcsoport működésének megújítása, a hosszú távú növekedés és az eredmények javítása érdekében. A 2025-ben záruló program célja a csoport felépítésének egyszerűsítése, a működési hatékonyság növelése, a szinergiák jobb kihasználása, és ezek együttes hatásaként a versenyképesség növelése a hazai piacokon. Ezzel párhuzamosan a tervezett ütemtervnek megfelelően zajlik a cégcsoport távközlési leányvállalata, a Vodafone Magyarország leválása az előző tulajdonos Vodafone Global rendszereiről, új platformok és IT megoldások bevezetésével.
Emellett megkezdték a felkészülést távközlési kereskedelmi vállalatai összeolvadására, ennek első lépéseként a Vodafone Magyarország, a DIGI, az Antenna Hungária és az Invitech 2025. január 1-től egységesen ONE márkanév alatt nyújtják majd szolgáltatásaikat. A 4iG Csoport vezérigazgatójával, Fekete Péterrel Maurer Kristóf beszélgetett.