Arben Maliqi, az a&o ESG-igazgatója a jelentés megjelenése kapcsán hangsúlyozta, hogy a vállalat a közvetlenül mérhető, ellenőrizhető kibocsátáscsökkentésre összpontosít saját működésén belül és az értékláncában egyaránt. Mint mondta, ez konkrét, kézzelfogható lépéseket jelent: az energiahatékonyság folyamatos optimalizálását, a megújuló energiaforrások alkalmazásának bővítését, a hulladék csökkentését, valamint szoros együttműködést a beszállítókkal annak érdekében, hogy a kibocsátáscsökkentés valóban mérhető legyen – szemben a külső, offset-alapú megoldásokkal.
A 2024-es eredmények között kiemelkedik, hogy a szállodalánc energiaigényének 98 százalékát már megújuló forrásból fedezi. Tizenkét szállodában működnek napelemes rendszerek, amelyek évente mintegy 500 MWh energiát termelnek.
Az élelmiszer-beszerzésben is előtérbe kerül a fenntarthatóság: Velencében, Firenzében és Budapesten a kínált élelmiszerek 90 százaléka helyi forrásból származik. A hulladékcsökkentés jegyében minden telephelyen megszüntették az egyszer használatos reggeli csomagolásokat, miközben a FoodNotify rendszer bevezetésével valós idejű nyilvántartás indult a rendelések, a készletek és az élelmiszer-hulladék követésére.
A lánc fenntarthatósági stratégiájának fontos része a meglévő épületek újrahasznosítása. Jelenleg 43 szállodát üzemeltetnek 30 városban, tíz európai országban, amelyek közül 40 korábbi irodák, gyárak vagy adminisztratív központok átalakításával jött létre. A társaság folyamatosan energiahatékony felújításokba fektet, célja pedig az, hogy minden ingatlan legalább C energiahatékonysági osztályba tartozzon. 2024-ben kilenc fenntarthatósági auditot hajtottak végre a&o szállodákban: az edinburghi egység 90 százalékos megfelelési arányt ért el, így a velencei Mestre szálloda után másodikként teljesítette a kitűzött mérföldkövet.
Arben Maliqi szerint mindez azt mutatja, hogy a turizmus és a vendéglátás iparágának szereplői közösen formálhatják a fenntarthatóbb jövőt.
Társadalmi felelősségvállalás
A vállalat saját oktatási programokat működtet, mint például az a&o Academy munkatársi képzései, emellett a Nilo nevű mentálhigiénés platformot is alkalmazza a munkatársak jólétének támogatására. Évente több mint kétezer ingyenes vendégéjszakát ajánlanak fel jótékonysági és kulturális szervezeteknek, valamint helyi sportolók és klubok támogatására. A művészet és kultúra terén az art&o program keretében 2018 óta több mint 350 művész kapott bemutatkozási lehetőséget a lipcsei Kunsthalléban.
Az oktatási projektek között szerepel a frankfurti „rovarhostel”, amelyet a várossal és a Fresenius Egyetemmel közösen hoztak létre, a SOS-Kinderdorf Berlinnel közös kívánságfa-kampány, valamint a fenntartható fejlődési célokat bemutató installációk bővítése minden szállodában.
Oliver Winter alapító és vezérigazgató – aki 25 éve indította el céget – hangsúlyozta a megfizethető utazás fontosságát: „ha visszagondolok a 2000-ben indult útra, azóta is egy egyszerű, de erős meggyőződés él bennem: az utazás mindenkinek elérhető kell, hogy legyen – mert tágítja a látókört, toleránsabbak leszünk és új ötletekre bukkanhatunk”.