„Úgy gondolom, hogy 2022 már az az év, amikor nagyon nehéz lenne olyan vállalkozást találni, ahol valamilyen módon a környezetgazdálkodás, a bio- és ökoszemlélet, a fenntartható fejlődés vagy a körforgásos gazdálkodás nem jelenik meg. Majd látni fogjuk – és nagyon bízom benne, hogy a hallgatók pedig hallani fogják hétről hétre az adásokban –, hogy noha három teljesen különböző életkorú és fejlődési fázisú társaságról beszélünk, mégis van egy nagyon közös értékrendjük. Ők valóban arra alapozzák a működésüket jelenleg és a jövőben is, hogy hatással legyenek a környezetükre – akár a hatáskörükön túlmutatóan is. Én örülnék, ha ilyen vállalkozásokkal lenne tele a világ" – nyitotta meg a 9. évadot dr. Molnár Imre stratégiai tanácsadó, a Mentor műsorfolyam ötletgazdája.
Madari Szilvia, Érczfalvi András, Gödri Emese, Nagy Antal és Molnár Imre a Mentor stúdiójában
Aki követte a Trend FM üzleti valóságshow-jának az elmúlt évadait, azoknak ismerősek lehetnek a tematika főbb pontjai. A minden kedden 17:15-kor kezdődő adássorozatban szó lesz a stratégiaalkotásról, az üzleti tervről, a kreatív gondolkodásról, mint cégvezetői kreativitásról, de a kiemelt témák között szerepel a kockázatmenedzsment, a szervezeti kompetenciák és nem utolsósorban a vezetői kompetenciák fejlesztése is. Hat fő témakör lesz, és minden témakörhöz két-két feladat társul majd.
A 2022-es üzleti játékosok a kkv-szektorból
Gödri Emese – LSM hulladékgazdálkodás
„Cégünk 1996-ban alakult, én pedig 2018-ban csatlakoztam a csapathoz. A zöld hűtőszekrényszerű tömörítő, daráló és bálázó berendezések ismertetése helyett inkább azt emelném ki, hogy hulladékgazdálkodással foglalkozunk, és ehhez eszközöket adunk a vállalatoknak. A munkánk eredménye vagy 'varázslata', hogy a telephelyeken lévő nagy rendetlenségből a végén bevétel is lesz az asztalon. Mi szó szerint belenézünk a kukákba, és az ügyfeleinknél nem a csilli-villi VIP-parkolóba vagy tárgyalóterembe megyünk, hanem a hátsó bejárathoz. Azt tapasztaljuk, hogy sokszor a cégvezetők csak azt nézik, hogy miként tudnák 2-3 százalékkal növelni az eladásukat, miközben lehet, hogy a hulladékra milliókat költenek. Vannak jó kivételek, de 10-ből 8 társaságnál általában találunk feladatot."
Madari Szilvia – ÖkoABC webáruház
„Igazából a webáruház egy négy puzzle-darabból összeálló termékkategória. Öko, vegán és hipoallergén mosószereket, illetve tisztítószereket kínálunk. Illatspecialistaként pedig bio parfümöket és biokozmetikumokat is forgalmazunk – szintén egy olasz cég képviseletében. 15 éves családi vállalkozásról van szó, és az elmúlt három évben elég nagy növekedést értünk el. Ez legfőképpen annak köszönhető, hogy egy fiatal csapat vesz körül, és innovációkat, új ötleteket, új irányokat és új piaci szegmenst nyitottunk és kapcsoltunk be a cég működésébe. Én fontos iránynak tartom a prémium minőségű öko- és biotermékeket, és például a parfümöknél annak a régi, kezdeti szemléletnek a visszahozását, hogy szintetikus helyett természetes illatanyagokból készüljenek."
Nagy Antal – Tisztitoszer.hu
„Testvéremmel 26 évvel ezelőtt alapítottuk a vállalkozást, és akkor indult el a Brilliance brandünk. Főként ipari tisztítószereket gyártunk és fejlesztünk. 7-8 éve nagy igény jelentkezett arra, hogy a háztartások számára is értékesítsünk, ezért elindítottuk a webáruházunkat. Az elmúlt több mint negyedszázadban sokféle fázison ment át a társaságunk, 10-15 éven belül pedig egy generációváltás előtt állunk. Ezért testvéremmel, Gáborral 2019-ben leültünk, és a régi nagy magyar vállalatokat követve fejlődési lehetőségként kitűztük az európai exportot és márkaépítést. A 2020-ban berobbant covid-járvány a tisztítószereink miatt anyagilag igen eredményes időszak volt. A profit visszaforgatása, hogy jelenleg benne vagyunk egy beruházásban, és egy 2500 négyzetméteres ingatlant újítunk fel".
Ismerje meg még jobban a Mentor résztvevőit, hallgassa meg a 2022-es évad bemutatkozó, nulladik adását! A műsorvezető Érczfalvi András. A következő adást pedig itt hallgathatja meg.