A vállalat piacvezetőnek számít gyermekcumi kategóriában a többi között Ausztriában, Franciaországban, Csehországban és a skandináv országokban, de az Egyesült Államokban is. Ha pedig babaszájápolásról beszélünk, akkor a cégcsoport a világelső – mondta a MAM vállalatcsoport gyártási vezérigazgatója, aki 1992 óta dolgozik a magyarországi egységüknél.

Kiss Katalin hangsúlyozta: a dinamikusan fejlődő cég Magyarországon kívül Thaiföldön rendelkezik üzemmel, de a termékeik 95 százalékát Európában gyártják.

Fotó: MAM Baby

A vállalat gyökerei Ausztriába vezetnek, ahol a nemzetközi marketing- és dizájnközpontja, valamint a K+F centruma is működik. A brand 1976-ban jött létre egy műanyagipari mérnök által. Magyarországon, az osztrák határhoz közeli üzemben cumikat és cumisüvegeket gyártanak.

„Természetesen a termékgyártás is fontos tényező, de a hazai cég stabilitásának megőrzésében arra törekedtem, hogy egyfajta tudásközpontot is itt hozzunk létre. Azonban nem a klasszikus értelemben valósítottuk ezt meg, ahogy sok vállalat a gyártás mellé hozza be a kutatás-fejlesztést. Mi azt az irányt választottuk, hogy az operációhoz köthető tudást igyekeztünk idehozni, először a termékbiztonság, aztán utána jött a minőségbiztosítás terén értük ezt el, és aztán ma már a teljes ellátási lánc felügyelete Magyarországról történik" – fejtette ki a vezérigazgató.

Kiss Katalin beszélt arról is, hogy Thaiföld valamennyi latexszel kapcsolatos tevékenységük központja. Két gyáruk van az ázsiai országban, az egyik 100 kilométerre a Bangkoktól, a másik pedig a maláj határon a latexültetvények közelében.

Az érdekességek között elárulta, hogy „bárhol jár a világban, ha MAM cumit lát, akkor teljesen biztos lehet abban, hogy vaskeresztesi termékről van szó". Azt szokta mondani, hogy ha közelebbről megnézhetné a cumit, akkor „nagyságrendileg még azt is megtudná mondani, hogy ki gyártotta".

Hallgassa meg Érczfalvi András interjúját, amely a „Fejlődik a hazai" sorozatban hangzott el!