A Mapei Kft. ügyvezetője szerint kétségtelen, hogy a fiatalok megszólítására a közösségi média felületei alkalmasak lehetnek. Ugyanakkor emellett a személyes tapasztalat, az iskolák és a cégek közötti együttműködés fokozása, a gyakornoki helyek, képzések és eszközök garantálása még mindig nagyobb sikerrel járhat, mint egy közösségi média kampány.

„Jelenleg Magyarországon nagyjából tízből két tanuló választ fizikai munkát, nem mondhatnánk, hogy a fizikai munkák a reneszánszukat élik. Az építőipar területén is nagyjából tízből két szakmát tanuló diák ragad meg"- mondta el Markovich Béla. A szakember szerint a dinamikusan növekvő fizetések erős vonzerőt jelentenek, még fontosabb azonban annak az üzenetnek a közvetítése, hogy az építőiparban igazán maradandó, évtizedekig is fennálló dolgokat lehet létrehozni a semmiből.

Markovich Béla szerint ma minden építőipari alágazatban súlyos munkaerőhiány van, azonban a Mapei Kft. most inkább az építőipari szakemberekre fókuszál. A mérnökök toborzását a nagyobb generálkivitelezőkre bízzák. A kampány során ezért inkább kisvállalkozásokat kötnek össze iskolákkal, illetve a Magyar Építőipari Szakemberek Közösségére is nagy feladat hárul. „A cél az, hogy olyan képzést nyújtsunk és eszközöket adjunk a gyerekek kezébe, amikkel a szakmában tarthatjuk őket”- mondta Markovich Béla.

A teljes interjút itt hallgathatják meg. A riporter Imre Lőrinc.