Bár az elektrifikációt számos bizonytalanság övezi, és vélhetően a korábban vártnál lassabb lesz a folyamat. A szegmens minden bizonnyal így is a teljes járműpiac évi átlagosan 3 százalékos üteménél jóval gyorsabban fog bővülni.

A Makronóm Intézet elemzésében azt vizsgálták, hogy mekkora növekedési többletet adhat az elektromobilitást fókuszba helyező, proaktív gazdaságpolitika. Kiemelték, hogy Magyarország a Kelet és a Nyugat találkozási pontja a járműiparban. Arról is szó volt, hogy Kína versenyelőnyben van az elektromos járművek gyártásában, és vállalatai az EV-piacon rekordeladásokat érnek el.

A Makronóm Intézet vezető elemzője szerint a magyar sikerhez teljes járműipari ökoszisztémát kell építeni, és emellett az energiatárolásra is nagyobb hangsúlyt kell fektetni. Óriási potenciál rejlik ugyanis az energiatárolás fejlesztésében, amivel a megújuló energiaforrások is jobban kiaknázhatóvá válnak.

A legdinamikusabban fejlődő szektorok egyike továbbra is az akkumulátorgyártás, 27 százalékkal nő évente számos elemzőház szerint. Egyes prognózisok alapján a klímaátállási célok miatti jelentős keresletet további 120-150 akkumulátorgyár tudná fedezni. Santo Martint Érczfalvi András kérdezte a trendekről és a kitörési pontokról.