14 éve június végén, Párizsban rendezik meg az egyik legrangosabb, közepes tőkeértékű vállalatokról szóló nyugat-európai befektetői konferenciát, a Spring Europe MidCap Event-et. A Budapesti Értéktőzsde és több magyar kibocsátó a tavalyi év után ismét részt vesz az eseményen, ráirányítva a figyelmet a hazai mid-capekre.
Az idei találkozón a magyar tőzsdei cégek közül az ANY Biztonsági Nyomda, a Duna House, a Konzum, az Opus, a Pannergy és a Waberer’s lesz ott. Az eseményen közel 80 európai tőzsdéken jegyzett cég, illetve többek között a Deutsche Börse, a Bolsas y Mercados Españoles és a Varsói Értéktőzsde képviselői is részt vesznek. A résztvevő cégek tőzsdei kapitalizációja meghaladja a 31 milliárd eurót.
A vállalatok 150 nyugat-európai, főként francia és benelux intézményi befektetővel találkozhatnak több mint 800 találkozó keretében. Minden magyar vállalatot nagy befektetői érdeklődés övez, a konferencián több mint 30 kétoldalú megbeszélésre fog sor kerülni a hazai cégekkel, de előadások és workshopok alkalmával is lehetőség nyílik a kapcsolatteremtésre.
Spring Europe MidCap Event számokban
- 80 kibocsátó
- 31 milliárd euró összértékű vállalat
- 150 intézményi befektető
- 800 találkozó
- 6 magyar cég
- 30 kétoldalú megbeszélés hazai kibocsátókkal
Bozsik Balázs, a Budapesti Értéktőzsde értékesítési és marketing igazgatója a konferencián elmondta: „Az utóbbi években több növekedési sztorinak is tanúi lehettünk a Budapesti Értéktőzsdén, több small és mid-cap is elindult a blue chippé válás útján. Ezek a vállalatok a nemzetközi befektetők érdeklődését is felkeltették. Tőzsdeként ezt az érdeklődést szeretnénk tovább fokozni, és folyamatos lehetőséget biztosítani arra, hogy a külföldi intézményi befektetők testközelből is megismerkedhessenek a magyar sikertörténetekkel.”
A Budapesti Értéktőzsde tőkepiac-fejlesztési stratégiájának fontos eleme a BÉT és a magyar kibocsátók nemzetközi kapcsolatainak építése. A BÉT piacai rendkívül nyitottak, a tőzsdei forgalom 55 százalékát külföldi intézményi befektetők adják. Ez részben annak is köszönhető, hogy a BÉT a globálisan rendkívül elterjedt, a frankfurti tőzsde által is használt Xetra kereskedési rendszert használja. Bozsik Balázzsal, a Budapesti Értéktőzsde marketing és értékesítési igazgatójával Nagy Károly beszélgetett a Monitorban. Itt hallgathatja meg az interjút.
- Bozsik Balázs