A teszt során a Wizz Air három repülőgépébe összesen 23,5 tonna – 37% tiszta SAF és 63% Jet A1 üzemanyagot tartalmazó – keveréket tankoltak. A gépek Budapestről Párizsba és további nagyvárosokba szállították utasaikat.
A légi forgalom számára összesen most 25 tonna fenntartható kerozint vett a Mol, és bíznak abban, hogy ez keresett termék lesz ügyfeleik körében.
Az együttműködés célja a teljes légiközlekedési ágazat szén-dioxid-kibocsátásának csökkentése és a Budapest Airport kerozin-ellátórendszerének felkészítése a 2025-ben életbe lépő, az EU által meghatározott fenntarthatósági kötelezettségre.
A „zöldebb" keverék összetételéről, felhasználásáról és környezeti hatásairól Katona Saroltát, a Budapest Airport fenntarthatósági vezetőjét és Zsótér Csabát, a Mol-csoport üzemanyag üzletágának ügyvezető igazgatóját kérdeztük. Somody Evelin összeállítása.
- Reggeli Monitor