A vasúton elfuvarozott faküldemények volumene évről évre jelentős. Az RCH szerelvényei 2020-ban 518 ezer tonna, 2021-ben 604 ezer tonna, 2022-ben 507 ezer tonna hengeres fát továbbítottak egyes kocsi forgalomban hazai és külföldi célállomásokra. Tavaly folytatódott a magyar fa külpiaci értékesítése, egyúttal jelentős mértékben növekedett a belföldi felhasználás. A lakossági tűzifa program keretében a társaság 2022 októberétől 2023 májusáig mintegy 85 ezer tonna hengeres fát továbbított az arra rászoruló térségekbe.
Az egyes kocsi fuvarozás állami támogatási rendszerének bevezetése 2021-ben megnyitotta az utat a magyar fa piaci versenyképességének hosszú távú megőrzéséhez, fokozottan bekapcsolta az erdőgazdaságokat a nemzetközi kereskedelembe, és munkahelyek ezreit védte meg a vasúti ágazatban. Az állami szerepvállalás lehetővé tette az értékesített faküldemények átterelését közútról a környezetbarát vasútra.
A fakitermelés során a rakodóhelyeken, illetve -állomásokon adott idő alatt csak egy-egy vagonnyi mennyiség gyűlik össze, amelyet a legösszetettebb és ezért drága vasúti technológiával, az egyes kocsi fuvarozással lehet a rendeltetési helyére eljuttatni. A magas üzemi költségek miatt azonban a vasútvállalatok a támogatás nélkül nem tudták volna fenntartani ezt a drága, de nemzetgazdasági szempontból nélkülözhetetlen szolgáltatást.
A VERGA Zrt. szervezésében immár kilencedik alkalommal megrendezett eseményen a Bakonyerdő Zrt., a Vérteserdő Zrt., a Zalaerdő Zrt., a SEFAG Zrt., KEFAG Zrt., a Mecsekerdő Zrt., a Budapesti Erdőgazdaság Zrt., valamint a Rail Cargo Hungaria és a Rail Cargo Logistics - Hungaria vezetői vettek részt.