Az Educatio+ Program keretén belül stratégiai együttműködésbe kezd az MBH Bank és a HÖOK, így az MBH lesz a program kiemelt banki támogatója. A két szervezet felismerte, hogy a hallgatók felé irányuló felsőoktatási szolgáltatások minősége és azok elérhetősége meghatározza azt, hogy a felsőoktatásban töltött idő alatt a hallgató mennyire készül fel a diplomaszerzést követő munkaerőpiaci feladatai ellátására.
A HÖOK adatai szerint a hallgatók 55 százaléka végez a tanulmányai mellett pénzkereső tevékenységet. Ugyanakkor egy nemrég megjelent régiós kutatás rámutatott, hogy a 18 és 34 év közöttiek 51 százaléka relevánsabb pénzügyi oktatást szeretne, mivel nem érzi magát pénzügyileg felkészítve a felnőtt életre. Az MBH Bank tavaly őszi országos reprezentatív kutatása alapján a fiatalok bankolási szokásai más mintázatot mutatnak a lakossági többi csoportjához képest, jellemző körükben a digitalizáció fontossága és a fintech szolgáltatók használata, illetve érdeklődnek a zöld pénzügyi termékek, szolgáltatások iránt.
A pénzügyi tudatosság javítása érdekében – együttműködve az egyetemek gazdasági, tudományos vezetésével és különböző szervezeti egységeivel, a hallgatói képviselőkkel és öntevékeny körökkel, illetve a felsőoktatáshoz szorosan kötődő szervezetekkel, ipari szereplőkkel – az MBH Bank és a HÖOK közösen olyan projektet hoznak létre a hallgatók számára, amely érdemben segíti a hallgatók pénzügyi kompetenciáinak és tudatosságának fejlődését.
„Felelős pénzintézetként kötelességünknek érezzük a pénzügyi tudatosság növelését és a fiatalok pénzügyi edukációja terén a HÖOK szervezetet választottuk stratégiai partnerünknek. Közös célunk, hogy a jövő generációja felkészülten érkezhessen meg a munkaerőpiacra, és pénzügyi ismereteiket megfelelően tudja kamatoztatni a személyes életútjuk és szakmai karrierjük során egyaránt" – mondta Ginzer Ildikó, a MBH Bank standard kiszolgálásért felelős üzleti vezérigazgató-helyettese.
Eszterhai Marcell, a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciájának elnöke beszédében kitért arra, hogy a szervezet által végzett felmérések és az egyetemi rekrutációs rendezvényeken tapasztaltak mind megerősítik, hogy az elmúlt években egyre inkább előtérben került a fiatalok intézményválasztási döntésében a hallgatói szolgáltatások kérdése. Emiatt indította el a szervezet az Educatio+ projektet, melynek keretein belül állami és piaci szereplőkkel közösen szándékozik létrehozni egy hallgatókat segítő szolgáltatói ökoszisztémát.
Az MBH Bank a program sikerességéhez az általa kialakított szakmai tréningekkel és workshopokkal, különböző egyetemi kurzusokkal, közösségi programok szervezésével, pénzügyi és banki szolgáltatásokkal kapcsolatos tanácsadással járul hozzá. Az Educatio+ stratégia operatív megvalósítása tematikus HUB-okon keresztül történik. A programban szakmai mentorként való részvétellel, a hitelintézet maga is közreműködik a fiatalok élményalapú tanulásában, a szociális szorongás csökkentésében, valamint a jövőre való felkészülésben.