A hazai tőzsde 2017-ben indult BÉT Xtend piaca a közepes méretű vállalkozások növekedési terveit támogatja, és alapvetően olyan cégeket vár, amelyek stabil tulajdonosi háttérrel és menedzsmenttel, komoly üzleti elképzelésekkel rendelkeznek, és dinamikus növekedést tudnak felmutatni. Ehhez a multilaterális kereskedési platformhoz csatlakozott a Gloster Infokommunikációs Zrt. egy hónapja.

Szekeres Viktor szerint, amikor egy cég a tőzsdére lép, az hasonló érzés ahhoz, mint amikor egy sportoló a dobogó legmagasabb fokára áll. "Ötödikként érkeztünk meg a BÉT Xtend piacra, de célunk, hogy elsőként jussunk fel innen magasabb tőzsdei kategóriába" - fogalmazott a Gloster igazgatóságának elnöke.

Szerinte az informatikai szektor az egyik legversenyzőbb szektor. Innovációban és növekedésben is folyamatos verseny van, és az időzítés és a gyorsaság is számít. Kiemelte, hogy a legtöbb vállalkozó ott bukik el, hogy nem költ menedzsmentre, nem vállalja a kockázatot és végeredményben megelégszik a fennálló állapottal. Hiába van meg a felismerés, hogy bizonyos feladatokat előnyösebb cégként végezni, mint alkalmazottként, nem történik meg az áttörés. A Gloster célja a növekedés, ezért versenyeznek a piacért és a piaci élvonalba kerülésért.

Kép: Budapesti Értéktőzsde

Június 9-én volt az infokommunikációs cég első kereskedési napja, míg a zártkörű tőkeemelés áprilisban, a járvány miatt a legbizonytalanabb tőkepiaci szezonban történt. Azonban így is túljegyzés volt, a meghirdetett 1 milliárd forint helyett, 1,1 milliárdot tudott bevonni a vállalat – mondta Szekeres Viktor.

Paulovits Márton szerint a független magánbefektetők által összeadott több, mint 300 milliós támogatás mutatja a cég sikerét. A Gloster növekedését mintaként említette, mint akvizíciós történet, mivel kisebb vállalatokat integráltak a vállalatba.

„Ez a történet is tökéletesen példázza azt, hogy miért is tettük le a voksot a kkv piac mellett,(…) mert igazán jó sztori a növekedésekből lehet. Ha valaki vesz egy papírt, akkor legtöbb esetben azért teszi, hogy abból egy-kettő-három vagy öt-tíz év múlva, vagy a gyerekeinek ebből egy szépen termelő részvény legyen. Ez a potenciál megvan a Glosterben is.” – mondta el Paulovits.

Szekeres Viktor a sikerek kapcsán elmondta, három éve átadta az operatív feladatokat, ami egy fontos vezetői momentum volt a cég életében. Szerinte a hazai vállalati kultúrában visszatérő probléma, hogy a tulajdonosi és az ügyvezetői agyat nem tudják kettéválasztani:

„Minden hajóra kell hajóskapitány, aki megmondja, hogy merre fog menni a hajó, de első tiszt, kormányos és jó matrózok nélkül nem fog eljutni az a hajó semerre, bármi is a víziója a kapitánynak” – tette hozzá Szekeres.

A teljes beszélgetést arról, hogyan állt helyet a tőzsdén a Gloster itt hallgathatják meg.