A Growww Digital online-növekedési szakértője azt mondta, Magyarország a regionális átlag fölött teljesített, amiben jelentős szerepet játszott az év eleji személyijövedelem-adó visszatérítés.

Közép-Kelet-Európában az e-kereskedelem részesedése a teljes kereskedelmi szektorból 10-15% körül van, Nyugat-Európában és az Egyesült Államokban ez az arány 20-35% is lehet.

A szakértő szerint a megtorpanás okai között szerepel, hogy a járványhelyzet miatti növekedési sztoriból fakadóan magas a viszonyítási szint. Emellett az orosz-ukrán konfliktus és az azzal járó bizonytalanság is közrejátszik a lassulásban, hiszen egy ilyen időszakban inkább tartalékol a vásárló.

Harmadik tényezőként az inflációt említette, ami azzal is jár, hogy a drágulás miatt ugyanabból a büdzséből kevesebb termék fér bele a fogyasztói kosárba.

Szabó László szerint a szektor lassuló növekedése fokozódó versenyhelyzetet teremt, ami végső soron a fogyasztóknak kedvez. A riporter Molnár Gábor.