AutoWallisAz AutoWallis Csoport vezérigazgatója elmondta, a tervezett növekedés mögött a társaság által eddig végrehajtott tranzakciók, az organikus növekedés és a tervezett újabb akvizíciók állnak. A frissített stratégia oka a várakozások emelkedése, ugyanis 2025-re a 2020-as értékhez képest négyszer nagyobb árbevétellel és hatszor nagyobb EBITDA-val számolnak.

Márkaberuházás volt a mozgatórugó

Az AutoWallis csoport a közép-kelet-európai régió országában gépjármű- és alkatrész kis- és nagykereskedelemmel, szervizszolgáltatásokkal, rövid- és hosszú távú gépjármű-kölcsönzéssel van jelen. A csoport által képviselt márkák közé tartoznak többek között a BMW, a MINI, az Isuzu, a Jaguar, a Kia, a Land Rover, a Maserati, az Opel, a SsangYong és a Sixt. A Csoport vezérigazgatója, Ormosy Gábor kifejtette, öt fő tranzakció bővítette a cégméretet 2020-ban. A legnagyobb tranzakció az Opel négy országot érintő importőrségének megszerzése volt.

Mennyi lesz az annyi?

A BÉT Prémium kategóriájában, valamint a BUX és BUMIX indexekben jegyzett AutoWallis Nyrt. célja, hogy 2029-re a közép-kelet-európai régió meghatározó mobilitási szolgáltatója legyen.Újabb terepen az AutoWallis

Ormosy Gábor - Fotó: Világgazdaság

A tőzsde autós vállalatának menedzsmentje úgy számol, hogy a cégcsoport árbevétele 2025-re a tavalyi több mint négyszeresére, 400 milliárd forint fölé ugorhat, a társaság eredménytermelő képességét legjobban bemutató EBITDA több mint a hatszorosára, 14 milliárd forint fölé emelkedhet. Ormosy Gábor arról is beszélt, hogy az újabb akvizíciók és fejlesztések részbeni finanszírozását az év hátralevő részében tervezett nyilvános, 6-8 milliárd forintnyi lakossági és intézményi forrásbevonásból kívánja fedezni a cégcsoport.

A számaikon nem látszik a chiphiány

Ez nem jelenti azt, hogy nem is érintette őket – mondta Ormosy Gábor. A járványhatás még érződik, de ezt az organikus növekedés üteme bőven kompenzálja. Egyes autómodellek esetében a jelentős drágulást a chiphiánnyal indokolta a vezérigazgató, amikből kevesebbet értékesítenek és a kínálatot is szűkíteni kellett. A piaci átrendeződés nem tűnik el a chiphiány után sem, mivel egyre inkább az elektromos, minél környezetbarátabb autók felé fordulnak a vevők.

Akvizíciós projektekről és további piaci várakozásokról hallhatnak a teljes beszélgetésben. Lakatos László interjúját itt hallgathatják meg: