Princzinger Péter a Turizmus.com műsorunkban elmondta: „a Balaton térségében 2019-hez képest megduplázódott a kerékpáros turisztikai forgalom. Azért éppen az említett városokban jelöltük ki a központok helyszíneit, mert a projekt egyik célja az volt, hogy a bringakörről leágazó és oda visszatérő útvonalhálózatokat, illetve ajánlott túrákat alakítsunk ki. Három olyan csomópontról van szó, ahonnan az északi terület, a nyugat-balatoni, valamint a dél-balatoni és a somogyi terület irányába kerékpártúrákra lehet elindulni".

A BalatonBike365 központokban biciklikölcsönző, szerviz és egy kisebb üzlet is található, ahol a bringások számára fontos kiegészítőket is meg lehet vásárolni vagy ki lehet kölcsönözni – az esőkabáttól az energiaszeleten, kulacson keresztül a kerékpáros térképig mindenhez hozzá lehet jutni. A központokban szakértő személyzet is dolgozik, akik segítenek az útbaigazításban, meg tudják mutatni az útvonaltervező weboldal és alkalmazás használatát, akár vezetett túrát is lehet náluk kérni, sőt bizonyos esetekben sárga angyal mentési szolgáltatást is nyújtanak.

„A Balaton térségében az elmúlt években rengeteg új kerékpárút épült, és nagyon sok tönkrement szakaszt újított fel a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A projektünk célját úgyis megfogalmazhatom, hogy azoknak a szolgáltatásoknak a fejlesztése, amelyek az aszfaltút fölött vannak. Emellett természetesen a négy évszakos Balaton üzenete is kiemelt számunkra, valamint az is, hogy a profi és a megszállott bringások mellett megszólítsuk és elérjük azokat is, akik nem feltétlenül biciklizni jönnek a Balatonhoz, de erre is nyitottak" – hangsúlyozta a szövetség elnöke.

Az interjúban arról is szó volt, hogy az elmúlt időszakban a Hortobágy, illetve Tisza-tó, a Fertő-tó és a Felső-Tisza folyásánál voltak hasonló fejlesztések. Továbbá élénkül a kerékpáros forgalom Szentendre, a Dunakanyar és Pilis térségében. „A  Velencei-tó környékének pedig újabb lökést adott a Budapest-Balaton kerékpárút megépítése, ami összeköti gyakorlatilag a Pilis-Dunakanyar, a főváros, a Velencei-tó és a Balaton térségét. Ezek most már nagyon hosszú, bejárható, valóban összefüggő hálózatot alkotó útvonalak, amelyekre nagyon sokféle turisztikai termék építhető" – összegezte Princzinger Péter.

A további részletekről hallgassa meg Érczfalvi András interjúját!