Ahmed bin Saeed Al Maktoum, az Emirates Csoport elnök-vezérigazgatója bejelentette"Globális légitársaságként abban a helyzetben találtuk magunkat, hogy nem tudunk személyszállítást végezni mindaddig, amíg az országok újranyitják határaikat és visszatér az utazások iránti bizalom. Ezért úgy döntöttünk, hogy március 25-től átmenetileg felfüggesztjük utasszállító járataink többségét, de teherszállítást továbbra is végzünk. Folyamatosan figyeljük az eseményeket, és amint lehet, újraindítjuk szolgáltatásainkat."

A nemzeti kormányokkal folytatott konzultációkat követően az Emirates segítséget nyújt az alábbi országok polgárainak a hazatérésben, így ezekbe az országokba továbbra is működtet járatokat: Egyesült Királyság, Svájc, Hong Kong, Thaiföld, Malajzia, Fülöp-szigetek, Japán, Szingapúr, Dél-Korea, Ausztrália, Dél-Afrika, Egyesült Államok és Kanada. Mivel a helyzet folyamatosan változik, ezért az utasoknak érdemes ellenőrizni a járatok státuszát az emirates.com weboldalon.

"Az Emiraes Csoport pénzügyileg erős, cash-flow likviditása magas, így felkészült a hosszabb ideig tartó, csökkentett üzemmódra is" – nyilatkozta az elnök-vezérigazgató.

Költségcsökkentő intézkedések

Az Emirates Csoport a következő intézkedéseket hozta, hogy csökkentse a költségeket válaszul a gyenge rövid és középtávú piaci keresleti kilátásokra:

· A nem létfontosságú munkaerő toborzás és tanácsadó szerződések befagyasztása

· Egyeztetések a beszállítókkal a költségek csökkentése és a hatékonyság javítása érdekében

· Munkavállalók ösztönzése, hogy fizetett vagy nem fizetett szabadságot vegyenek ki

· 25 és 50 százalék közötti általános fizetéscsökkentés három hónapra az Emirates Csoport alkalmazottainak többsége számára. Ez alól kivételt jelentenek a legalacsonyabb fizetési kategóriába tartozó alkalmazottak, az ő fizetésük nem csökken. Emellett a munkavállalók továbbra is megkapják nem bérjellegű juttatásaikat.

· Az Emirates és a dnata elnökei – Sir Tim Clark és Gary Chapman – három hónapig nem veszik fel fizetésüket.

"Elbocsátások helyett inkább az átmeneti fizetéscsökkentést választottuk, mert szeretnénk megvédeni és megtartani szakembereinket. Így majd ha ismét beindul a turizmus, gyorsan újraindíthatjuk szolgáltatásainkat" – jelentette ki az Emirates vezetője.

Az emberélet az első

Az Emirates folyamatosan figyeli az eseményeket és egyeztet a hatóságokkal, hogy kövesse a szabályokat az utasai és munkatársai egészsége és biztonsága érdekében. Ahol lehetett, otthoni munkát vezetett be munkatársai számára, a repülőgépeken pedig szigorú takarítási és fertőtlenítési eljárásokat alkalmaz a vállalat. A légitársaság irodáiban ellenőrzik a munkavállalók testhőmérsékletét, és felvilágosítást végeztek kézmosási és egyéb, vírusellenes higiéniai szabályok tekintetében. A repülőgépeken szolgálatot teljesítő személyzet tagjai arcmaszkokat és kézfertőtlentőket kaptak - zárul a cég tájékoztatása.

http://213.130.37.44/mrs/WebApp/ImageServer.aspx?ImageID=line.gif&email=smita.deans@emirates.com&Mid=29997http://srm.ekgroup.com:80/mrs/images/TemplateImages/Emirates-News.jpg

Az Emirates bejelentése a Covid-19 járvány kapcsán

Dubaj, 2020. március 22. – A COVID-19 járvány kitörése óta az Emirates Airline a hatósági korlátozásokhoz és a utazási igényekhez igazítja működését. A légitársaság mindaddig működteti a járatait, amíg utasai biztonsággal hazaérnek, miközben egyre több ország alkalmaz utazási szigorításokat, vagy akár teljes zárlatot. Az Emirates fenntartja a nemzetközi teherszállító kapacitását, és Boeing 777-es flottáját a létfontosságú áruk, köztük orvosi felszerelések szállítására állítja szolgálatba.

Ahmed bin Saeed Al Maktoum, az Emirates Csoport elnök-vezérigazgatója bejelentette: "Globális légitársaságként abban a helyzetben találtuk magunkat, hogy nem tudunk személyszállítást végezni mindaddig, amíg az országok újranyitják határaikat és visszatér az utazások iránti bizalom. Ezért úgy döntöttünk, hogy március 25-től átmenetileg felfüggesztjük utasszállító járataink többségét, de teherszállítást továbbra is végzünk. Folyamatosan figyeljük az eseményeket, és amint lehet, újraindítjuk szolgáltatásainkat."

A nemzeti kormányokkal folytatott konzultációkat követően az Emirates segítséget nyújt az alábbi országok polgárainak a hazatérésben, így ezekbe az országokba továbbra is működtet járatokat: Egyesült Királyság, Svájc, Hong Kong, Thaiföld, Malajzia, Fülöp-szigetek, Japán, Szingapúr, Dél-Korea, Ausztrália, Dél-Afrika, Egyesült Államok és Kanada. Mivel a helyzet folyamatosan változik, ezért az utasoknak érdemes ellenőrizni a járatok státuszát az emirates.com weboldalon.

"Az Emiraes Csoport pénzügyileg erős, cash-flow likviditása magas, így felkészült a hosszabb ideig tartó, csökkentett üzemmódra is." – nyilatkozta az elnök-vezérigazgató.

Költségcsökkentő intézkedések

Az Emirates Csoport a következő intézkedéseket hozta, hogy csökkentse a költségeket válaszul a gyenge rövid és középtávú piaci keresleti kilátásokra:

· A nem létfontosságú munkaerő toborzás és tanácsadó szerződések befagyasztása

· Egyeztetések a beszállítókkal a költségek csökkentése és a hatékonyság javítása érdekében

· Munkavállalók ösztönzése, hogy fizetett vagy nem fizetett szabadságot vegyenek ki

· 25 és 50 százalék közötti általános fizetéscsökkentés három hónapra az Emirates Csoport alkalmazottainak többsége számára. Ez alól kivételt jelentenek a legalacsonyabb fizetési kategóriába tartozó alkalmazottak, az ő fizetésük nem csökken. Emellett a munkavállalók továbbra is megkapják nem bérjellegű juttatásaikat.

· Az Emirates és a dnata elnökei – Sir Tim Clark és Gary Chapman – három hónapig nem veszik fel fizetésüket.

"Elbocsátások helyett inkább az átmeneti fizetéscsökkentést választottuk, mert szeretnénk megvédeni és megtartani szakembereinket. Így majd ha ismét beindul a turizmus, gyorsan újraindíthatjuk szolgáltatásainkat." – jelentette ki az Emirates vezetője.

Utasaink és munkatársaink védelmében

Az Emirates folyamatosan figyeli az eseményeket és egyeztet a hatóságokkal, hogy kövesse a szabályokat az utasai és munkatársai egészsége és biztonsága érdekében. Ahol lehetett, otthoni munkát vezetett be munkatársai számára, a repülőgépeken pedig szigorú takarítási és fertőtlenítési eljárásokat alkalmaz a vállalat. A légitársaság irodáiban ellenőrzik a munkavállalók testhőmérsékletét, és felvilágosítást végeztek kézmosási és egyéb, vírusellenes higiéniai szabályok tekintetében. A repülőgépeken szolgálatot teljesítő személyzet tagjai arcmaszkokat és kézfertőtlentőket kaptak.

Az Emirates-ről

1985-ös megalapítása óta több mint 500 nemzetközi díjjal ismerték el az Emirates Airline azon törekvését, hogy páratlan minőségű szolgáltatásokat nyújtson.

A légitársaság gyorsan és folyamatosan növekszik – átlagosan évi 20 százalékot meghaladó ütemben –, és az elmúlt 25 évben folyamatosan nyereségesen működött. Pénzügyi szempontból önfenntartó és független. Az Emirates a 2018-2019-es pénzügyi évben 58.6 millió utast szállított, és 0.2 milliárd dollár adózás utáni eredményt ért el.

Az Emirates központja Dubajban működik, a világ azon néhány városának egyikében, amely a „Nyitott Égbolt” szabályozást követi, és több mint 120 légitársaságnak biztosítja a szabad és tiszta versenyt.

A 270, egytől-egyig széles törzsű repülőgépből, köztük 11 teherszállító gépből álló flottája a világ legfiatalabbjai közé tartozik. Az Emirates 214 új repülőgépének leszállítása folyamatban van.

Az Emirates járatai 157 célállomásra repülnek, a világ 83 országában; Európában, Észak-Amerikában, Dél-Amerikában, a Közel-Keleten, Afrikában, az indiai szubkontinensen és az Ázsia-Csendes-óceáni térségben.

Az Emirates code-share megállapodást kötött a következő légitársaságokkal: Air Malta, Air Mauritius, Alaska Airlines, Bangkok Airways, Copa Airlines, Flybe, flydubai, Japan Airlines, Jetblue Airways, Jetstar Airways, Jetstar Asia, Jetstar Pacific, Korean Air, LATAM Airlines Brazil, Malaysia Airlines, Qantas, Siberia Airlines, South African Airways, TAP Portugal, Thai Airways International, TGV Air (SNCF), WestJet, Linhas Aéreas Inteligentes S. A. (GOL); valamint a Trenitalia vasúttársasággal.

Az Emirates Airline része az Emirates SkyCargo és a Destination & Leisure Management (D&LM), amely a Wolgan Valley Resort & Spa-t, az Emirates Holidays-t, az Arabian Adventures-t és a Congress Solution International-t működteti. A légitársaság az Emirates Csoport tagja, amely magába foglalja a dnata, a Mercator, a Transguard és az EmQuest társvállalatokat.

További információ: www.emirates.com

Sajtókapcsolat
Nagy Luca

email: nagy.luca@flowpr.hu

telefon: 06-20-779-7006