A nyolctagú, elismert kommunikációs szakemberekből és újságírókból álló zsűri 2022-ben az év minden hónapjában kiválasztott egy-egy hazai és külhoni megjelenést, és az így kiemelt 2x12 jelölt közül kerültek ki a 2022-es év győztesei.

A zsűri a magyarországi sajtómegjelenések közül megosztott Média a Családért-díjjal jutalmazta Ambrus Eszter és Nagy-Bozsoky József Találkozás című televíziós riportját, valamint Madocsai Bea Ráhel szőlőskertje című beszélgetését. A Külhoni Média a Családért-díjat Szomolai Andrea „A háborúban is fontos a gyerekkor szentsége" című cikke kapta meg. A legjobb családdal kapcsolatos médiatartalmakat a nagyközönség is díjazta: az internetes szavazás alapján a hazai pályaművek közül ugyancsak Madocsai Bea, míg a külhoniak közül Homolya-Horváth Ágnes Csillagszemű hármasikrek című írása kapott közönségdíjat.

„Azok a történetek, amelyeket az idei Média a Családért-díjra jelölt újságírók feldolgoznak, mind a család megtartó erejéről szólnak – betegség vagy háború idején, a múltunkban és a jövőnkben, kicsi, akár csonka családokban, valamint sok-sok gyerek között, idős emberek és még meg nem született magzatok családjaiban, Magyarországon és a körülöttünk fekvő országok magyar közösségeiben. Megható, erőt adó, okos, élménydús, elgondolkodtató írások és műsorok ezek, ezúton is szeretnék gratulálni az alkotóiknak" – mondta köszöntő beszédében Lévai Anikó.

„Az elmúlt tizenkét évben megerősített nemzeti kötelékünk a koronavírus után is erősebb, mint valaha. A cselekvő nemzet ereje járta át mindannyiunkat, mert közösen megerősítettük a magyar intézményrendszert, lehetőségünk volt arra, hogy gondoskodjunk közösségeinkről és megtartóvá tegyük szülőföldünket. A díj olyan értéket képvisel, amely nemzetünk egyik 'elültetett almafája', mert megmutatja a Kárpát-medence magyar családjait. A magyar családokat, amelyek nem zárják magukra az ajtót, nem csukják be a szemüket, hogy nálunk minden rendben, hanem meglátják a másikat, átérzik más családok helyzetét" – hangsúlyozta Potápi Árpád János nemzetpolitikáért felelős államtitkár.

„Fenntarthatóság – ez korunk egyik kulcsszava. Egyre nagyobb és mélyebb jelentőséggel bír ez ma, amikor a lényeges változások nem századok vagy dekádok, hanem napok alatt következhetnek be. Mi teszi az emberséget, a humánumot, a jó életet fenntarthatóvá? A család. Az a közeg, amely nélkül a múlt és a jövő is értelmezhetetlen. A család a világ egyik legsikeresebb 'brandje', leghatékonyabb 'influenszere' és legörökebb 'innovációja'. A családok történeteinek elbeszélője pedig lehet a média is. A Média a Családért-díjjal azokat a tartalmakat ismerjük el, amelyek megmutatják, hogy a család a fenntartható, jó emberi élet alapja. Ezek a történetek arra figyelmeztetnek minket, hogy legyünk hálásak. Azt tanítják, hogy van remény. És arra bíztatnak minket, hogy legyünk készek a jövőre" – fejtette ki gondolatait a díjátadó kapcsán Prof. dr. Aczél Petra a Média a Családért Alapítvány kuratóriumi elnöke.

„Azért döntöttünk az együttműködés mellett, mert az alapítvány olyan tartalmak megjelenését ösztönzi a médiában, melyek valódi értéket képviselnek. Az elmúlt években nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogy megmutassuk, hogyan teheti hatékonyabbá a családi együttműködést a digitalizáció, legyen szó a kapcsolattartásról, tudatosságról vagy a közös családi kikapcsolódásról" – mondta Friedl Zsuzsanna, a Média a Családért-díj főtámogatója, a Telekom Chief People Officere.

A két szakmai fődíj összege 1-1 millió forint, a közönségszavazás díjazottjai 400-400 ezer forint jutalomban részesülnek. A külhoni Média a Családért-díj a Nemzetpolitikai Államtitkárság támogatásával valósul meg. A hazai közönségdíj támogatója idén az MKB Bank.