Bár még nem éri el a mobilszolgáltatások szinte teljes, 96 százalékos elterjedtségét, de a BellResearch tavalyi kutatása szerint a „nagyképernyős" felhasználásra alkalmas internet – azaz a vezetékes net, valamint a nem mobiltelefonos internetezésre alkalmas mobilnet – elterjedtsége Magyarországon az elmúlt évtizedben folyamatosan és dinamikusan növekedett. Mára a hazai háztartások 76%-a igénybe vesz ilyen szolgáltatást.

Az otthoni internetet ráadásul már egyre többféle „nagyképernyős" eszközön használják. Mintegy 3 millió háztartásban található ilyen eszköz; a legelterjedtebb a PC (72% rendelkezik hordozható vagy asztali számítógéppel), de okostévé is van a háztartások csaknem 40%-ában, táblagép pedig minden ötödik otthonban van. Emellett 72%-nál szokott egy vagy több családtag otthon internetezni okostelefonon.

A kutatásból az is kiderül, hogy a felhasználók az otthoni internetet elsősorban információszerzésre, tájékozódásra (92%), illetve a kapcsolattartás eszközeként (78%) használják. Ezt követi a tartalomfogyasztás: az otthoni nettel rendelkező háztartások több mint kétharmada (69%) fogyaszt online videómegosztókon tartalmakat, mintegy fele (47%) pedig le is tölt filmet vagy zenét. Az online vásárlás/értékesítés, illetve bankolás, ügyintézés a háztartások nagyjából 40%-ában jellemző otthoni internetes tevékenység, míg a tanulás és a munka körülbelül a harmadukban fordul elő (35%, illetve 29%).

A növekvő lakossági igények kielégítése érdekében a Yettel is kínál országszerte elérhető gyors és stabil otthoni internetszolgáltatásokat, köztük korlátlan adatforgalmat tartalmazó csomagokat, amelyek a mobilhálózatok fejlődésének köszönhetően a vezetékes net alternatívájaként egy teljes háztartás otthoni internetigényét elláthatják.

A szolgáltató idén tavasszal úttörő módon elsőként indított 5G technológián alapuló, lakossági ügyfeleknek szóló, mobilhálózaton nyújtott otthoni internetszolgáltatást is.