Sümegi Zsuzsa szerint a koronavírus járvány megtépázta az autógyártókat is. Az első hullám alatt a kötelező bezárások miatt hiúsult meg az értékesítés, a járvány őszi időszakában pedig sok vásárló elhalasztotta a szerződés aláírását, óvatosabbá váltak a magánvásárlók. Nem ez jellemezte a haszongépjármű szegmenst, ugyanis kisteherautókból másfélszer annyit értékesítettek, mint az előző évben. Ennek, a marketingvezető szerint az az oka, hogy az internetes vásárlás népszerűsödésével a logisztikai cégek is járműparkjuk fejlesztése mellett döntöttek.

Az elektromos fejlesztések már a haszongépjárművek körében is teret kaptak, megjelentek az utakon az elektromos kisáruszállítók is. Sümegi Zsuzsa szerint egy budapesti futár átlagosan 60 kilométert tesz meg naponta, így nem okoz gondot az ennél nagyságrenddel nagyobb hatótávolságot biztosító akkupakkok beépítése sem.

A riporter Andor Attila.