Más a fénytörése a fejlesztéseknek

„A gazdasági szereplők szempontjából elmondható, hogy megfelelő a fejlődési tempó, ugyanakkor a kormányzat felől erőteljes nyomás tapasztalható. Elég a kormány által meghatározott klímacélokra vagy a párizsi klímaegyezményekre gondolni. 2035-re Európa meg akarja szüntetni a belső égésű motoroknak az értékesítését. Ha ebből a szempontból nézzük az átállást, akkor nem megfelelő a tempó. Bizonyos kutatások szerint több ezer milliárdos szakadék tátong a klímacélok megvalósítása és a befektetések üteme között. Ha tehát a kitűzött célokat nézzük, akkor azért még van hová felzárkózni” - összegezte Santo Martin.

E-mobilitás, akkugyártás: Kína az élre tör

Hozzátette: „azt látni kell, hogy mindenhol a világban elindult az elektrifikáció, az elektromobilitás, és főként Kína vezeti az egész folyamatot. Amikor arról beszélünk, hogy már az összes új elektromos autó 55 százalékát Kínában adják el, akkor lehet látni, hogy az ázsiai gazdasági hatalom az elektrifikáció éllovasává vált. Ez bizonyos szempontból hátrányt jelent az európai gyártóknak, amelyek kicsit 'elkényelmesedtek', és későn kapcsolódtak be a fejlesztésekbe. A legszigorúbb célokat Európa határozta meg, mégis azt látjuk, hogy Kína lépett időben. Gyakorlatilag most olyan versenyelőnyben vannak az e-autók terén, hogy már nem Európa exportál autókat Kínába, hanem fordítva. Holott a történelem során az európai gazdaság hajtómotorja, egyik fő pillére a járműipar volt".

Az interjúban arról is szó volt, hogy az amerikai kormányzat hatalmas támogatási csomagot jelentett be tavaly augusztusban. Ennek része, hogy az elektromobilizációt felpörgessék és hazai terepre hozzák. További részletekért hallgassa meg Érczfalvi András interjúját!