Április 18-án bombaként robbant a hír a médiában, miszerint a társulat feloszlott. Vona Tibor, az ExperiDance társalapítója, társtulajdonosa és ügyvezetője másnapi sajtónyilatkozatában már cáfolta a híreket, és biztosította a nézőket, hogy a csapat minden erejével és tudásával arra törekszik, hogy számtalan szerződéses kötelezettségének eleget téve mielőbb újra színpadra lépjen, olyan minőségben, mely minőség alapján anno kiérdemelte nézőitől a „Ritmus Ünnepe” kitüntető jelzőt. Ennek a nyilatkozatnak eleget téve, augusztus 7-én szerdán, Egerben az Agria Nyári Játékok keretében a táncművészek újra színpadra léptek az egyik legnépszerűbb produkciójukkal, az Ezeregyévvel. A közönség egyöntetűen, óriási álló vastapssal értékelte a művészek színpadi munkáját, Kelemen Csaba fesztiváligazgató pedig „fényes főnixmadárként” aposztrofálta színpadi köszöntőjében az ExperiDance megújulását.

Az elmúlt 3 és fél hónapos leállásban a társulat mind apparátusában, mind alkotó teamjében megújult, mely megújulás a nézők egyöntetű véleménye alapján szemmel láthatóan jót tett a formációnak. A számos nehézség ellenére, kizárólag ennek a csodálatos, alulról szerveződő példa értékű összekapaszkodásnak köszönhetően sikerülhetett az ExperiDance-nek visszatérni a színpadra. A tánckar jelentős részét olyan táncművészek alkotják, akik már korábban is táncoltak az együttesben, ismerték, szerették ezeket a produkciókat és hittek abban, hogy a nézők még szeretnék látni ezeket az évek óta sikerrel futó előadásokat.

A felkészülés a jövő kihívásaira továbbra is folyik a próbatermekben, a fellépések sorozata a társulat budapesti otthonában, a RaM Colosseumban folytatódik a szeptember 19-i évadnyitó előadással. A repertoárban szerepel a 19 év alatt kultikussá vált Ezeregyév, a 100 tagú cigányzenekarral közös koprodukció, a Fergeteges – Sissi legendája, a népszerű Omega musical, a Gyöngyhajú lány balladája, valamint kicsik és nagyok kedvence, a Cinderella című mesemusical. Az előadások a már jól megszokott minőségben, az eredeti koreográfiákkal, változtatás nélkül kerülnek vissza újra a társulat számára világot jelentő deszkákra, továbbra is bízva a közönség szeretetében és támogatásában.