A Nemzeti Innovációs Ügynökség (NIÜ) gondozásában futó két féléves egyetemi kurzust idén is a Demo Day zárta a Bosch Budapest Innovációs Kampuszán. Az eseményen neves szakemberekből álló zsűri előtt 15 csapat mutatta be innovatív projektjét, amelyek közül a legígéretesebbek szakmai felajánlásokkal is gazdagodtak.

A HSUP egy hiánypótló, két féléves egyetemi kurzus, amely immár ötödik éve vezeti be a hallgatókat a vállalkozásindítás és az innovációs ökoszisztéma alapjaiba. A program célja, hogy gyakorlati tudást adjon át a startupok világáról, miközben ösztöndíjjal támogatja a legígéretesebb ötletek kidolgozását. A legjobban teljesítő hallgatók lehetőséget kapnak arra, hogy mentorálás mellett akár saját startupot is indítsanak. A programban eddig közel 20 ezer egyetemi tanuló vett részt.

Ennek megfelelően a program két részből áll: az első félévben a jelentkezők az innovatív gondolkodásmódot és a startup világot ismerik meg angol nyelvű, e-learning tananyagokon keresztül, míg a második félévben akadémiai és piaci szakemberek, mentorok segítségével egy startup vállalkozás felépítésével kapcsolatos gyakorlati tudás megszerzése van fókuszban. A program minden évben a Demo Day-jel zárul, ahol az elindított projektek közül (2025-ben 143 projektcsapat alakult) a legpiacképesebb 15 mutatkozhat be egy befektetőkből, startup szakértőkből álló zsűri előtt.

„Stratégiai célunk, hogy minél több fiatal ismerkedjen meg az innováció és az innovatív vállalkozások világával, majd később váljon startup alapítóvá és sikeres vállalkozóvá. A HSUP igazi zászlóshajó program az innovációs képzések területén, hiszen az elmúlt 5 évben nem csak közel 20 ezren vettek részt a programban, de annak eredményeként számos startup vállalkozás indult el sikeresen – hangsúlyozta az eseményen Bódis László, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója.

Az idei Demo Daynek a magyarországi Bosch csoport adott otthont. Kemler András, a Bosch csoport létesítménygazdálkodásért felelős vezetője Magyarországon és az Adria régióban ennek kapcsán hangsúlyozta: „a Boschnál hiszünk abban, hogy az innováció alapja az együttműködés – éppen ezért törekszünk arra, hogy élő és szoros kapcsolatokat építsünk ki az ipari szereplők, a startupok, az akadémiai és a közszféra között. Az olyan kezdeményezések, mint a HSUP, kulcsszerepet játszanak egy fenntartható és versenyképes ökoszisztéma kialakításában. Örömmel adtunk otthont az idei Demo Day-nek, hiszen a versenyen részt vevő csapatok, fiatalok a jövő technológiai megoldásain gondolkoznak, és ezzel ők is hozzájárulnak ahhoz, hogy az innovációs kultúra fejlődjön Magyarországon”.

A projektcsapatok minden egyes tagja 1-1 millió forintos ösztöndíjban részesült, a zsűri pedig a legjobbnak ítélt projekteknek különböző szakmai felajánlásokat is tett az esemény zárásaként. A bemutatkozó projektek igen széles spektrumban mozogtak: volt közöttük AI-alapú daganatos megbetegedéssel küzdők számára létrehozott támogató platform; környezettudatos, lebomló 3D nyomtatott termékek; egy menstruációs fájdalmat csillapító okoseszköz, valamint egy sportolói adatprofilokra épülő focista-karrierplatform is. A csapatok célja minden esetben az, hogy innovációik piacképes vállalkozássá váljanak, és megoldást kínáljanak valós társadalmi kihívásokra.

A Demo Day-ről Kemler Andrást M. Szűcs Péter kérdezte a Trend FM Reggeli Monitor műsorában.

Fotó: Nemzeti Innovációs Ügynökség - Facebook