2005-ben a vezetékes telefon volt a legnépszerűbb, most már 80%-kal csökkent a használata. A mobiltelefonokkal való telefonálás 2021-ben tetőzött, de ez megint csökkenni látszik. A pontos adatok szerint egy magánelőfizetőre átlagosan havi 321 perc indított hívása jutott, ma már ez a szám is csökkent egy negyeddel.
A további 2023-as NMHH adatok szerint, akik internetet használnak azoknak 57 százaléka használja az üzenetküldésre, videóhívásra és hanghívásra is. A használók közül majdnem mindenki magáncélra mindenféleképpen használja, kicsivel több mint a fele munka és oktatás céljából.
Az online kommunikációs eszközök fiatalabb korosztályok között terjednek el leggyorsabban, míg az idősebb generációk jobban ragaszkodnak a hagyományos telefonáláshoz. Az új szolgáltatások, mint a Messenger, Viber vagy WhatsApp, a legnépszerűbbek a magyar internetezők körében hanghívás és csetelés céljából.
Az egész világot már a digitalizáció és az online kommunikáció hajtja. A jövőben valószínűleg tovább fog ez nőni és a telefonálás egyre inkább a múlté lesz a mindennapi kommunikációban.