A hatóság egészen pontosan arra kíváncsi, hogy az adózók milyen ügyeket intéznének az interneten, valamint hogy melyik felületet használnák a legszívesebben: az online elérhető ügyfélportált vagy a NAV-Mobil applikációt.

A felmérés kérdései között szerepel, hogy melyik a legjobb, legkézenfekvőbb csatorna ahhoz, hogy a fizetési kötelezettségről – például az egészségügyi szolgáltatási járulékról vagy a gépjárműadóról – értesítést kapjanak az adózók. Hogyan rendeznék az esetleges hátralék befizetését? Milyen úton adnák be kérelmüket a NAV-nak, vagy kérnének egy fontos igazolást?

Kis Péter András szóvivő: elmondta: az adóhatóság szeretne minél inkább elszakadni a papíralapú ügyintézéstől, és a kitűzött cél felé nagy ütemben haladnak. A kutatás részleteiről és a digitalizáció előrehaladásáról Bergendi Barnabás interjúját itt hallgathatja meg: