A síbox jelentősen megváltoztatja az autó tulajdonságait, és nagy erők hatnak rá utazáskor – ezért is fontos, hogy csak minőségi, lehetőleg az autónk gyártója által bevizsgált tetőboxot válasszunk, mondja a szakértő. Jelentős innováció történt ezen a területen is, ma már nem a vékony anyagból készült, szürke koporsók a jellemzőek. A modern tetőboxok  dizájnjukban, esetleg színükben is illenek az autóhoz. De nem minden a külcsíny, az anyaguk erősebb, a zárak megbízhatóak, és egy esetleges koccanás esetén is kisebb eséllyel törnek, így nemcsak a többi autót, és utazót, hanem a bennük lévő felszerelést is óvják.A síelni indulók azért is szeretik a tetőboxokat, mert a sí-, és snowboard felszerelésen kívül sok mindent elnyelnek. Vigyázni kell azonban a pakoláskor, Hoffer Zsolt szerint arra mindenképpen figyelni kell, hogy a könnyebb tárgyakat tegyük a boxban magasabbra és, ha a doboz megtelt, feszítsük le a rakományt – így lesz biztonságos még nagyobb sebességnél is.  És hamár a nagyobb sebességnél tartunk, minden sofőrnek tisztában kell lennie azzal, hogy tetőbox használatakor az autó erősebben fog billegni kanyarban, és megváltozik a stabilitása, az oldalszél is jobban belekaphat – hangsúlyozza a vezetéstechnikai szakértő.

Nem csak a felszerelésre, hanem a vezetéstechinkára is különös figyelmet kell fordítani télvíz idején. A leghasznosabb tippeket itt gyűjtöttük össze. Az extrém száraz, sivatagos körülményekről pedig az Opel Dakar Team navigátora, Bunkoczi László beszélt a Trend FM-en.

Hólánc választásakor is alapvetően fontos a minőség. Egy olcsóbb lánc anyaga rosszabb, jobban amortizálódik, és felszerelése is nehezebb, mint egy jó minőségű, modern lánc. Kulisszatitok Hoffer Zsolt szerint, hogy használat után minél hamarabb meg kell tisztítani a hóláncot, és lehetőleg szabályszerűen összetekerve kell visszatenni a dobozába. Így a következő használatkor nem  egy rozsdás gordiuszi lánccsomóval találkozik majd  az elakadt autós. A gumiméret csupán az egyik meghatározó dolog a választáskor. A szakértő szerint némelyik autó, például az Opel Insignia kerékjárati íve annyira szűk, hogy egy hagyományos láncot nem is lehet rá felszerelni, ugyanis koptatni fogja a dobbetétet. Az ehhez hasonló kellemetlen helyzeteket azonban könnyedén elkerülheti a laikus autós, ha vásárlás előtt kikéri a szakértő tanácsát.

Hoffer Zsolt szerint a havas utak, a sötétben való hosszú vezetés nemcsak az autókat, hanem a sofőröket is próbára teszi. Ilyenkor van igazán nagy jelentősége a vezetéstámogató rendszereknek, de az is fontos, hogy az autós tisztában legyen ezek használatával. Érdemes egy-egy síút előtt elolvasni a  kezelési útmutatót, és felpróbálni a hóláncot. Csak azért, hogy a téli szabadság valóban a pihenésről szóljon… A riporter Andor Attila.