Az EuroFleet flottacéget Csőre Tamás alapította és irányította az elmúlt több mint 10 évben. A kétezres évek elején még a pálya elején került egy ilyen vállalkozás élére, ahol 7 éven belül felvirágoztatta az üzletet, ám az akkori tulajdonos a vállalat eladása mellett döntött, mondhatni a mélybe lökve a seprát, aki a csúcsra segítette őt. Csőre Tamás ugyan válogathatott az ajánlatokban, de úgy döntött, hogy nem lesz többet alkalmazott és megalapította az EuroFleetet. Az indulást ugyan beárnyékolta a 2008-as válság, de se a kedvet se a lendületet nem törhette meg, és a siker ismételt lett, hiszen az új céggel is a csúcsra ért. Nagyjából egy hónapja Csőre Tamás is az „exit” mellett döntött és immár ex-tulajdonosként, valamint stratégiai és kereskedelmi igazgatóként vesz részt a vállalat további munkájában.

Út a csúcsra

Az EuroFleet elmúlt 13 évét a kezdetek óta mindvégig a dinamikus növekedés jellemezte. 2020-ban már 4,2 milliárdos árbevételt tudott elérni a kimagasló 15%-os jövedelmezőség mellett, ami hosszú idő óta átlagosnak tekinthető a kiváló cégnél.

Csőre Tamás szerint a siker kulcsa az volt, hogy nem számított milyen nehézség jött szembe, gazdasági válság vagy koronavírus, sosem szabadott elbizonytalanodni, hanem menni a kitűzött cél felé és ellenmondás nem tűrően végigvinni a terveket. A hozzáálláson múlik a legtöbb az üzleti világban. Az vállalkozzon, aki tényleg elszánt – ezt tanácsolja a szakember a pályakezdőknek. Ha valaki kellően elszánt, megvannak a kompetenciái és nem fél a kemény munkától, az képes lehet felvirágoztatni egy céget.

Az új tulajdonos

Az EuroFleetre nem a szomszédból vetettek szemet, az új tulajdonos egyenesen Japánból érkezett. A vevő a Hitachi Capital, egy nemzetközi porondon lévő meghatározó cég. Egy nagy történelmű, tradicionális vállalatról van szó, amellyel szinte bárhol összetalálkozhat az ember, számos területen vannak jelen aktív szereplőként. Csak hogy a cég méreteit érzékeltetni lehessen, nemrég történt a Hitachi és a Mitsubishi között egy összeolvadás, amelynek következtében a konglomerátum a világ második legnagyobb lízing cégévé vált.

Üzletkötés a Covid alatt

A legtöbb cégtulajdonos valószínűleg nem pont a koronavírus-járvány alatt gondolkozott volna a vállalat eladásában. Akik a pandémiás időszak előtti hónapokban tudták értékesíteni a cégüket, igazán szerencsések voltak, hiszen békeidőben egyértelműen jobb üzleteket lehet nyélbe ütni. Az EuroFleet ugyan szárnyalt a járvány alatt is, de így is meglepő, hogy nem vártak az eladással a lecsengésig egy jobb ajánlat reményében. Csőre Tamás szerint azzal nem lett volna gond, hogy még évekig működjön sikeresen a cég, viszont ez mérethátrányokkal is járt volna valószínűleg. Finanszírozásokat felvenni egyre nehezebb, ahogy nő a cég, a bankok is szigorúbb feltételeket állítanak.Emellett Csőre Tamás még kiemelte azt is, hogy minden tulajdonos életében eljön az elengedés pillanata, ami számára a Hitachi ajánlatával született meg.

A felvásárlásról és a cég jövőjéről bővebben Nap Vendége című műsorunkban kérdeztük Csőre Tamást.

Érczfalvi András interjúját itt meghallgathatják.