Napelemes csomagautomatákat telepít a Packeta Magyarországon. A külső áramforrás nélkül működő csomagautomaták Budapesten és Pest megyében jelennek meg először, az idei év végére pedig Magyarország-szerte közel 100 egységet terveznek beüzemelni. Az országos hálózat kiépítése több száz millió forintos beruházással valósul meg. A vállalat csomagszállítási szolgáltatása Magyarországon további több mint 750 átvevőhellyel is rendelkezik, amit az év végére mintegy 950-re szeretnének növelni. A cég anyavállalata Csehországban közel 1500, Szlovákiában több mint 100 csomagautomatát működtet. Az egyre bővülő csomagautomata piacról Pálfi Tamással, a Packeta Hungary Kft. ügyvezetőjével Nagy Károly beszélgetett.

A napelemes Z-BOX-ok kihelyezése része annak a beruházási folyamatnak, amely a vállalat dinamikus növekedését támogatja. A Packeta Hungary Kft. új cégvezetője, Pálfi Tamás ugyanis azt a feladatot kapta a Packeta Group cseh tulajdonosától, hogy a magyarországi leányvállalat több mint 1,6 milliárd forintos tavalyi árbevételét 2021-ben duplázza meg és érje el a 3 milliárd forintos forgalmat. Ehhez a jelenlegi mintegy 100 fős alkalmazotti létszámot egy éven belül mintegy 50 százalékkal bővíti. A társaságnak a további években is folytatnia kell ezt a növekedési ütemet ahhoz, hogy elérje kitűzött céljait és 3 éven belül a 10 kg alatti súlyú csomagok piacának meghatározó szereplőjévé váljon hazánkban. Az ügyvezető előtt álló kihívást fokozza, hogy a 2015 óta Magyarországon Csomagküldő.hu Kft. néven működő vállalat az arculati egységesítés részeként Magyarországon is felvette a Packeta nevet.

 

A Packeta Group 2020-ban 40,5 millió csomagot szállított ki. Az idei év első felében 131%-kal növelte az európai piacokon kiszállított csomagok számát, árbevétele pedig meghaladta a 84 millió eurót, az ambiciózus éves terv pedig 200 millió euró forgalommal számol. A cégcsoport saját átvevőhelyeinek száma az első félévben majdnem kétezerrel növekedve elérte a közel nyolcezret, míg partneri átvevőhelyeinek száma meghaladja a 92 ezret. Az idei terv 201 millió eurós forgalom és 75 milliós csomagszám elérése, mintegy 3,3 milliárd euró összértékben.

Pálfi Tamás, aki a vállalatot nem logisztikai cégként, hanem inkább digitális platformként határozza meg, a célok elérése érdekében a budapesti székhelyű vállalatot új, 4100 négyzetméter területű logisztikai központba költöztette. A kapacitásbővítés tervei között szerepel az átvevőhelyek számának kétszámjegyű növelése és az országos lefedettség bővítése.