A két fél tárgyalásán az UZ az eredeti áremelés mértékét 10-15 százalékkal módosította kedvezőbb irányba, amely a különböző költségtényezők közül kizárólag a vontatási díjra vonatkozik. A határforgalmi díjat több paraméter befolyásolja, ezért a módosítás összességében értendő, pontos mértéke az egyes fuvarok közlekedtetésétől függ.

Az ukrán fél elfogadta a Rail Cargo Hungaria javaslatát, és meghosszabbította a 2018. évre egyeztetett, határforgalmi tevékenységgel kapcsolatos költségek közös alkalmazását ez év február végéig. Sikerült a vitás szakmai kérdések jelentős részében is megállapodniuk, ennek köszönhetően az ukrán vasútvállalat azonnal és teljes körűen feloldotta az RCH partnereire vonatkozó korlátozásokat, amelyeket az ukrajnai beszállítói, valamint a tranzitban fuvarozók számára bevezetett.

A néhány napos forgalomcsökkenés után az forgalmak helyzete rendeződött,folyamatosan érkeznek és átadásra kerülnek az RCH számára a küldemények, így a stratégiai fontosságú üzemek nyersanyagellátása továbbra is biztosított.

A többi érintett vasútvállalat szintén megegyezésre törekszik az UZ-val, a díjak emelése sehol nem elkerülhető. A záhonyi határátmenet versenyképessége azonban ennek hatására sem sérül az alternatív határátkelőkkel szemben.

Az ukrán-magyar vasúti forgalom helyzetével ebben a cikkünkben foglalkoztunk.