Exkluzív rumdélutánt tartott tavaly októberben a Ron Matusalem, a W Budapest Hotel lenyűgöző hangulatú Nightingale by Beefbar éttermében. A lounge részen, az Operaházra nyíló kilátás mellett mutatkozott be a márka „ékköve” a Gran Reserva Lefebre Limited Edition.

A Lefebre már megjelenésével is izgalmas eleganciát sugall. A francia tengerészkék színű, art deco mintás dobozt olyan érzés kinyitni, mintha egy hatalmas ékszert rejtene. Az ital gyémánt hatású üvegben, borostyán-arany árnyalatban pompázik, a címke ívei pedig a kubai gyarmati építészet legismertebb elemeire utalnak. A palackon nyakpánt található, kiváló minőségű, valódi bőrből. Az exkluzív art deco textúra és a finom arany gomb a francia stílust hangsúlyozza. De nemcsak a látvány lenyűgöző, hanem az ízélmény is, amely a Lefebre minden egyes kortyában jelen van: a fűszeres fa, a csokoládé, majd a keserű és édes paprika kiegyensúlyozott kóstolójegyei a hosszú, lágy fűszeres fa lecsengéssel. Komplex, mégis harmonikus ízvilág, gyönyörű csomagolásba zárva, melynek mindegyike sorszámmal jelölt és eredetigazolással ellátott.

Claudio Álvarez Lefebre, a Ron Matusalem alapítója előtt tiszteleg ez az ultraprémium, 23 éves rumkülönlegesség, amely extra limitált mennyiségben, csupán 2000 palackkal érhető el világszerte. Az 1872-ben alapított márka több mint 150 éves tapasztalata mutatkozik meg a Lefebre minden részletében, amely a Tributes Collection első kiadása. Az egyedülálló limitált kreáció a Bourdeaux-i hordók eleganciáját ragadja meg, a Solera rendszer első, francia tölgyfát használó alkalmazásaihoz visszanyúlva. A legjobb fák kiválasztásának, valamint a különleges érlelési szakértelemnek köszönhető végeredmény egy szuperelegáns, lágy és egyedi rum, amely a márka eredetének francia eleganciáját ünnepli.

Az exkluzív rumdélutánon a koktélok is kiemelt szerepet kaptak. Az esemény vendége volt a Matusalem Golden Master nemzetközi koktélverseny régiós győztese, Czene Nikolett bartender, aki elkészítette nagy elismerést aratott Celestial Oak Wand rumkoktélját. Lukács Roland, a Liquid Gold portfólió-márkanagykövete és a W bárcsapata pedig megalkotta L’Apéro W23 koktélt, amely kiválóan illett a kora esti bárhangulathoz.

Csilla, a Liquid Gold marketing vezetője megerősítette a nemzetközi bárvilágban érezhető trendet, miszerint ismét – vagy talán egy ideje már folyamatosan – a rumok reneszánszát éljük. Jól ismert márkák és feltörekvő piaci szereplők, szuperexkluzív limitált kiadások megjelenése, innovatív rumkoktélok és a prémium rumok egyre nagyobb térnyerése a jellemző. A tendencia már évek óta érzékelhető, vagyis a rumok új korszakát éljük. Egyre kifinomultabb Daiquiri koktélokat ihatunk, de egyre többen szeretik önmagában is fogyasztani – a whiskykhez vagy cognacokhoz hasonlóan – a prémium kategóriás, érlelt rumokat.

A rumrajongók és a rumgyűjtők tábora idehaza is egyre növekszik. Számukra a Lefebre igazi trófea lehet!

(x)