Meg kellett vizsgálniuk, vajon tisztában vannak-e azzal, hogy az üzleti reality elején meghatározott jövőképük, stratégiájuk megvalósításához milyen szervezetre, milyen emberekre és legfőképpen milyen kompetenciákra van szükség.
Dr. Molnár Imre stratégiai tanácsadó, a műsor ötletgazdája kiemelte: magát a fogalmat is érdemes helyretenni, sokak számára ugyanis nem egyértelmű, hogy mit is értünk a különféle kompetenciák vagy éppen a kompetencia-piramis alatt. A kompetencia valamilyen tudásnak vagy készségnek a birtoklása és ezen tudás használatának a képessége együttesen. Nem elég tehát, ha tudunk valamit, azt tudni kell alkalmazni is.
Ehhez első körben fontos házon belül pontosan tisztázni a legfontosabb kompetenciákat, és hogy azok mit is jelentenek a gyakorlatban, az egyes munkakörökben. Például az ügyfélbarát hozzáállás fontos a recepciósnak, az értékesítőnek, de még a számviteli munkatársnak is. Ha a cég könyvelője úgymond csak a gép előtt számlákkal dolgozik, attól még a belső ügyfelekre – például szállítópartnerekre – ugyanúgy figyelnie kell.
Az üzleti reality versenyzői: Biró András – DevZone Kft., Kürti Zsolt – WG-Planmode Kft. és Király László – Imperial Online Shop Kft. / Molinari Kávéház.