A teljes ünnepi időszakot vizsgálva, december 24. és január 1. között az előző évhez képest átlagosan 35%-kal nőtt a szolgáltató hálózatán mért mobilinternet-forgalom. A hétvégére eső karácsonyt megelőző hétköznapokon ezt meghaladó, 37%-os növekedés volt tapasztalható.

A kényelmes és üzembiztos SMS szinte a mobilszolgáltatással egyidőben érkezett, a hanghívás mellett az első kiegészítő szolgáltatástípusként jelent meg. Mára az SMS funkcióját számos online megoldás és applikáció kiváltja, ám az SMS egyszerűségével és megbízhatóságával nem képes minden szolgáltatás versenyre kelni. Ez lehet az oka, hogy népszerűsége töretlen, sőt idén újévkor 13%-kal több ilyen üzenetet küldtek az ügyfelek az előző évhez képest.

Ugyanígy a hanghívások jelentősége sem csökkent: az év utolsó napjához képest újévkor, éjfél után ötszörösére nőtt a hangforgalom, valamint az egész ünnepi időszakban ekkor, az éjfél utáni órákban voltak átlagosan a leghosszabbak a hívások.

Roaming és nemzetközi hívások az ünnepek alatt

Az ünnepek alatt a legnagyobb nemzetközi forgalmat Ausztria, Németország és Románia felől és felé bonyolították az ügyfelek, beleértve a külföldről indított hívásokat, a külföldre indított és az ott fogadott hívásokat. Ezekben az országokban karácsony előtt, december 23-án és december 30-án volt tapasztalható a környező napokhoz képest kiugró hangforgalom.

Fogadott romainghívások terén – azaz a külföldön tartózkodó, hazai előfizetéssel rendelkező ügyfelek esetében – az Egyesült Királyság mutatott kiugró forgalmat. Az előző évhez képest idén a trend megfordult: többen indítottak nemzetközi hívást Magyarországról, mint amennyien hívást fogadtak külföldön.

A Yettel 2022-ben teljes hálózatmodernizációba kezdett. A több tízmilliárd forint beruházást igénylő folyamat az 5G technológia elterjedése mellett az országosan a lakosságra vetített 99%-os lefedettségű 4G technológia kapacitását is a korábbi két-háromszorosára növeli.