Az új szabályok az eddigieknél erősebben védik a fogyasztók érdekeit a többi között az akciós árak feltüntetése, illetve a vásárlói értékelések és fogyasztói vélemények megjelenítésének terén.
Uniós szintű fogyasztóvédelmi változások következményeként holnaptól tehát hazánkban is szigorúbb rendelkezések lépnek életbe. A jogszabályi változások – a határidővel egyetemben – csaknem másfél éve, 2020 decembere óta ismertek a hazai vállalkozások számára. A kereskedőknek így elegendő idő állt rendelkezésre ahhoz, hogy kereskedelmi gyakorlataikat a holnap hatályba lépő rendelkezésekhez igazítsák.
A cégek azonban nem csupán a jogszabályszövegekre hagyatkozhattak a felkészülés során: a nemzeti versenyhatóság célzott kommunikációval, előadások tartásával, illetve a szigorodó elvárásokat közérthetően összefoglaló tájékoztatóval segítette a piacok szereplőit. A Versenyhivatal emellett közösségi kampánnyal hívta fel a fogyasztók figyelmét új jogaikra, valamint a változásokkal kapcsolatos egyes gyakorlati tudnivalókra – írta közleményében a GVH.