Ezt a kérdéskört fogjuk elemezni a cikkben. Hozunk néhány fontosabb statisztikát és adatot a mondandónk alátámasztása végett. Emellett pedig teszünk egy óvatos becslést annak kapcsán, hogy vajon mi várható ezen a téren az elkövetkező időszakban.

Minden jel arra mutat, hogy a domainregisztrációk száma 2020 után is növekszik

Januárban és februárban is azt lehetett tapasztalni a .hu domainregisztrációk kapcsán, hogy sikerült messze túlszárnyalni még a tavalyi számokat is. Mindezt a számok nyelvére fordítva, a 12.500 darab domainregisztrációt mindkét hónapban sikerült elérni.

Hogy miért fontos ez? Leginkább azért, mivel a 2020-as év hasonló periódusában ugyanezen viszonylatban az érték mindkét hónapban 10.000 alatt maradt. Ami pedig a növekedés nagyságát illeti, a differencia több mint 5.700 domain a két hónapot tekintve.

A domainregisztrációk számának globális és hazai trendjei

Amit a hazai viszonylatban láthatunk a domainregisztrációk tekintetében, gyakorlatilag ugyanazt produkálják a nemzetközi trendek. Ehhez jön még hozzá pluszban az a tény is, hogy egy-egy domainnév adott esetben drágábban cserél gazdát.

 

A 2020-as év zárásáig a legdrágábbnak számító domainelnevezés egész pontosan 1.080.000 dollárért kelt el. 2021-ben viszont nem váratott magára sokat a rekord megdöntése, hiszen a christmas.com elképesztő 3.150.000 dollárért cserélt gazdát.

Elképesztő adatok ezek, nincs kétség. Nyilván sokkal érdekesebb, hogy milyen események, trendek és jövőkép rajzolódik ki a számok tükrében. Úgyhogy vessünk is egy pillantást ezekre a kérdésekre!

Milyen magyarázat lehet a markánsan kirajzolódó tendencia mögött?

Nyilván nem nehéz megtalálni a titok nyitját. Jelenleg a fél világ zárva tart, a pandémia hatására pedig számtalan offline kereskedelemben és szolgáltatással foglalkozó vállalkozás tevékenysége került korlátozás alá.

A globális jelenség hatására pedig jelentős keresletnövekedés tapasztalható az internetalapú kereskedelem irányába. Sokan kényszerből, mások pedig az új lehetőségeket keresve nyitnak a weboldalak segítségével történő értékesítés felé.

Márpedig weboldalt készíteni domainnév hiányában nem tudunk. Úgyhogy ezzel magyarázható a felfelé mutató ábra akkor, amikor az újonnan regisztrált domainnevek számának alakulását vesszük alapul.

Hogy mit hoz a jövő ezen a téren? Nyilván nem okozna túl nagy meglepetést, ha a trend folytatódna. Addig legalábbis biztosan nem, amíg a pandémia miatti korlátozások érvényben maradnak. Persze az online jelenlét fontossága utána sem veszíti érvényét.