Beérett az autógyárak munkája, ugyanis a kiforrott fejlesztések találkoztak a vásárlói igényekkel, és az állami támogatással  – összegezte a helyzetet Bakai Gergely. Az, hogy a legfeljebb 2,5 millió forint vételár-támogatási pályázat kerete pár óra alatt kimerült, jól mutatja, hogy valójában mennyire szeretnének a vásárlók a zöldebb közlekedési lehetőségek felé fordulni. Az egész iparág örült a lehetőségnek, és a szereplők bíznak a korábban említett további forrás biztosításában. Bakai Gergely szerint nemcsak az Opelnél, hanem minden márkánál élénk érdeklődés mutatkozik a az elektromos meghajtású modellek iránt.

 

 

Kevesen tudják viszont az ügyvezető igazgató szerint, hogy a pályázati keretösszeg kimerülése ellenére sem szűnt meg a támogatások sora. Ugyanis céges vásárlások esetén a társasági nyereségadó kedvezményre is lehet pályázni elektromos autó vásárlásával, miután ez energiahatékonyság-növelő beruházásnak minősül. Ez a lehetőség nem csak tisztán elektromos meghajtásra, hanem plug-in hibrid autókra is vonatkozik. Bakai Gergely szerint tehát a nagymértékű legfeljebb 2,5 millió forintos vételár támogatás nélkül is milliós kedvezményeket lehet elérni a magyar piacon elektromos autó vásárlásakor. A riporter Andor Attila.