December végén lezárul az Európai Unió által támogatott „Szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatások (SZEÜSZ) továbbfejlesztése, bővítése, bevezetése" elnevezésű projekt, melynek keretében a korábban már bevezetett központi szolgáltatásokat fejlesztették tovább. A jogszabályi előírásoknak és a nemzetközi szabványoknak megfelelő, szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatások, mint építőkockák biztosítják a csatlakozott szervezetek számára, hogy gyorsan, költséghatékonyan alakítsák ki elektronikus közszolgáltatásaikat. Ezeket a részelemeket így a csatlakozott intézményeknek nem kell maguknak fejleszteniük, csak be kell illeszteniük saját elektronikus folyamataikba.

A Kormány a digitalizáció kihívásaira válaszul korszerű, egységes online ügyintézési környezetet teremtett az állampolgárok, vállalkozások és ügyintézők számára. A SZEÜSZ-rendszer egymással is együttműködő, a háttérben észrevétlenül meghúzódó online funkcióit minden elektronikus ügy intézése során igénybe veszik az ügyfelek és az egyes központi alkalmazásokhoz csatlakozott intézmények. A rendszerek nem minden elemével találkozunk közvetlenül ügyeink intézése során (de mindenkinek ismerős lehet már például: az elektronikus azonosítás, az ügyintézési rendelkezés lehetősége, a meghatalmazás, elektronikus fizetés, a dokumentumkézbesítés vagy elektronikus aláírás), de hozzájárulnak ezen szolgáltatások rugalmas, biztonságos, gördülékeny igénybevételéhez.

A Kormányzati Adatközpontban üzemeltetett és a SZEÜSZ projekt keretében továbbfejlesztett elektronikus szolgáltatásokat az állampolgárok és a hivatalok a korábbinál rugalmasabban tudják igénybe venni. Az egyes szolgáltatások továbbfejlesztésének köszönhetően még kényelmesebb és korszerűbb lett a Részleges Kódú Telefonos Azonosítás, a Rendelkezési Nyilvántartás, az Összerendelési Nyilvántartás, az Időszaki Értesítési Szolgáltatás és az Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszer. A fejlesztés eredményeként ezeken a szolgáltatásokon túl a szakemberek olyan kiegészítő elemeket hoztak még létre, amelyek biztosítják - többek között – a SZEÜSZ rendszerhez történő csatlakozás elektronikus módját. A SZEÜSZ projekt eredményei támogatják és megkönnyítik az elektronikus ügyintézés mindennapjait akár a csatlakozó szervezet, akár az intézkedő ügyfél szempontjából, hozzájárulva ezzel a teljeskörű elektronikus ügyintézés elterjesztéséhez.

Az egyes SZEÜSZ-ök továbbfejlesztése 1,19 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatásban részesült a „Szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatások (SZEÜSZ) továbbfejlesztése, bővítése, bevezetése” (KÖFOP-1.0.0 – VEKOP –15 – 2016- 00027) elnevezésű projektben. A fejlesztést az Európai Szociális Alap, valamint Magyarország költségvetése finanszírozta a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program, valamint a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program keretében. A projektet a Széchenyi 2020 keretében a konzorciumvezető NISZ Zrt. az IdomSoft Informatikai Zártkörűen Működő Részvénytársasággal, a KOPINT-DATORG Informatikai és Vagyonkezelő Kft-vel és a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökséggel közösen valósította meg.