A Nissan LEAF teljesen elektromos hajtásláncának kifejlesztése után eltökélté vált, hogy elhozza a GT-R-rel kapcsolatos tapasztalatait az elektromosított járművek új generációjához.

„Ha karbonsemleges társadalmat szeretnénk létrehozni, akkor népszerűsítenünk kell az elektromos járműveket.” állítja Nakada „Nem elég, ha egy Nissan elektromos jármű környezetbarát, szükséges, hogy szórakoztató és izgalmas legyen vezetni is.”

A hajtáslánc, mely elgördíti az e-Mobilitás akadályát

A tradicionálisról a teljesen elektromos mobilitásra való átállás azonban nem egy nap alatt történik. Sokan hezitálnak az EV tulajdonlás kapcsán a hatótávolság és a töltőinfrastruktúra miatt. Erre ráeszmélve Nakada arra vállalkozott, hogy enyhíti a vásárlói aggodalmakat egy olyan elektromosított hajtáslánc fejlesztése által, amely kombinálja az elektromos motor izgalmas teljesítményét a tradicionális belső égésű motorú jármű használatának könnyedségével.

Beépített üzemanyag hatékonyság

A Nissan e-POWER leegyszerűsíti az e-hajtáslánc működését azáltal, hogy a nagy teljesítményű elektromotor kizárólag a kerekek számára biztosít energiát. Az elektromos motort ellátó lítium-ion akkumulátor egy kiemelkedően hatékony, fedélzeti belső égésű motor tölti, ami áramgenerátorként funkcionál. A vezető számára az e-POWER egy folyamatos és erőteljes gyorsulási élményt nyújt, ami hasonlít az elektromos autókéhoz a töltéssel kapcsolatos aggodalom nélkül. Az újratöltéshez csak egy benzinkút meglátogatása szükséges. Ez a technológia az elektromobilitást sokkal több sofőr számára teszi elérhetővé, mint valaha.

 

Az üzemanyaghatékonyság is jellemzője a  rendszernek a motor töltéshez szükséges optimalizált fordulatszámon való működtetése által. A motor elsősorban nagyobb sebességnél vagy egyenetlen utak esetén aktiválódik, amikor a motor hangját elnyomja a menetzaj. Ez biztosítja, hogy a vezetési élmény csendes is legyen egyben, hasonlóan egy villanyautóhoz városi szituációban.

„Megfelelően ki kell egyensúlyozni az elektromosság használatát és az áramelőállítást, meg kell határozni a benzinmotor működésének tökéletes időzítését és az akkumulátor kapacitást az autó típusához kell igazítani. Sok fejlesztési munkát fektettünk a vásárlói élmény tökéletesítésébe.” - magyarázza Nakada.

Az e-POWER további piacokon történő terjeszkedésével Nakada eltökélten folytatja a kutatás-fejlesztési munkát a hajtáslánc minden egyes régió vezetési szokásaira és forgalmi helyzeteire való optimalizálásának biztosítása érdekében.

„ Az e-POWER-rel teljes elektromos vezetési élményben részesülhetnek a vásárlók, ami segít minket közelebb kerülni a karbonsemleges, elektromos mobilitású világ eléréséhez.”