A Wish összesen 150-225 millió forintos kompenzációt biztosít a magyar fogyasztóknak. A platform működtetője összetett jóvátételi csomagot vállalt, benne az érintett, mintegy 100-150 ezer vevő pénzügyi kompenzálásával, hogy elkerülhesse a bírságot.

A pénzügyi visszatérítés helyett 1500 forintos kupont adnak a vásárlóknak. Viszont azok után, akik nem használják fel az 1500 forintos kreditet, a vállalkozásnak meg kell majd fizetnie a bírságot – nyilatkozta a Gazdasági Versenyhivatal sajtószóvivője.

Az eljárás azért indult 2021-ben, mert a platform üzemeltetője feltételezhetően nem az elvárható szakmai gondossággal járt el az ár- és kedvezményfeltüntetési gyakorlat kialakítása és ellenőrzése során. A hatóság gyanúja szerint a piactéren értékesítő kereskedők bizonyos árai valótlanok lehettek, egyes termékeket irreálisan nagy kedvezménnyel és hamis állításokkal hirdettek, a fogyasztókat pedig visszaszámláló óra sürgette egyes „azonnali ajánlatok" elfogadására.

A Versenytanács úgy ítélte meg, hogy a cégcsoport által javasolt intézkedéscsomag megfelelően kezeli a vizsgálat során azonosított problémák gyökerét. A társaság vállalta a többi között azt is, hogy fogyasztói tudatosságot erősítő kampányt indít, valamint, hogy az eddigieknél hatékonyabb intézkedéseket vezet be a kereskedők ellenőrzésére. Gondolovics Katalinnal, a GVH sajtószóvivőjével Némedi Kincső beszélgetett.