A mesterséges intelligencián (artifical intelligence) alapuló projektmenedzsment rendszer a nagy mennyiségű adatelemzéssel, algoritmusokkal és prediktív analitikával is támogatja a döntéshozatali folyamatokat. Az integrált platform arra is vállalkozik, hogy az új technológiák segítségével megbecsüli a sztárok értékét és az alkotások eladhatóságát- írja az Iot Zóna.
A Cinelytic céget Tobias Queisser alapította négy évvel ezelőtt. A startup három évig dolgozott a rendszer kifejlesztésén és a béta verzió tesztelésén.
2018-ban 2,25 millió dolláros támogatást kaptak a T&B Media Global társaságtól, és leszerződtek a Gyilkos nyomon (Wind River) című thrillert jegyző Ingenious Mediával, valamint a Bővérű nővérek (The Little Hours) című filmet legyártó Productivity Mediával is. A Playmobil és az Undipofik (Uglydolls) című animációs filmet jegyző STX pedig tavaly szeptember óta szintén a társaság ügyfelei között tartható számon.
Habár az AI-platform a Jokerhez hasonló következő milliárddolláros üzletet azért nem képes megjósolni, de segítségével csökkenthető a kisebb hozzáadott értékkel bíró, sok esetben feleslegesen ismétlődő feladatokra fordított idő.
Használatával jobban meghatározó, milyen „csomagolásban” is érdemes tálalni az adott újdonságot, milyen marketingdöntésekre van szükség, mikorra és milyen területre érdemes időzíteni a premiereket a világ különböző részein.
A platform különösen hasznos lehet a filmfesztiválokon, amikor is a stúdiók valóságos háborúkat folytatnak egymással, és órák alatt elképesztő összegeket költenek egy-egy alkotásra. Jó példa erre a tavalyi Sundance Filmfesztivál, ahol a New Line Cinema 15 millió dollárért szerezte meg a Blinded by the Light című tragikomédia jogait.
Az AI-megoldás révén a Warner viszont nagy valószínűséggel „megúszhatott” volna néhány kudarcba fulladt vállalkozást, a többi között A bűn királynői (The Kitchen), a Shaft vagy a Godzilla II – A szörnyek királya (Godzilla: King of the Monsters) című filmekbe történő beruházást. A rendszer ugyanis a fejlesztők szerint másodpercre pontosan képes kiszámítani a nézők várható reakcióját és „befogadási idejét”. Legyen szó magáról az alkotásról vagy a szereplőkről.
Tonis Kiis, a Cinelytic disztribúcióért felelős alelnöke szerint mindennek azért is van jelentősége, mert a filmiparban dolgozók minden egyes nap kemény döntéseket hoznak, amelyek befolyásolják, hogy mit, hogyan hoznak létre, és mit mutatnak be a mozikban szerte a világon. Márpedig minél pontosabbak az adatok, a tervek szerint annál jobban be tudják vonni a nézőket.
Még nem kell készülni a robotprogramok inváziójára
A teljes képhez ugyanakkor az is hozzátartozik, hogy – a Szilícium-völgytől eltérően – Hollywoodban jóval több időt vesz igénybe a mesterséges intelligencia integrációja, például a forgatókönyvek elemzéséhez. Emögött vélhetően a munkahelyek elvesztése miatti félelem is állhat.
Pedig – amint arra Queisser is felhívja a figyelmet – ennek jelen pillanatban nincs sok alapja. „Az AI összehasonlítja a számokat, hatalmas adatkészleteket képes kezelni, és olyan mintákat állít fel, amelyek az emberek számára alapesetben nem lennének láthatók. A kreatív döntéshozatalhoz ugyanakkor továbbra is szükség van az emberi tapasztalatokra és ösztönökre” – teszi hozzá.