Az esztergomi autógyárat idén az orosz-ukrán háború kirobbanása is új lépésekre késztette, de a koronavírus miatti sanghaji lezárások is új megoldásokat követeltek az autóipari logisztikában. Krisztián Róberttel, a Magyar Suzuki kereskedelemért és értékesítésért felelős operatív igazgatójával Sipos Anikó beszélgetett.

A magyar leányvállalat ezúttal sem fizet osztalékot, hanem a nyereségüket fejlesztésekre fordítják. Tavaly több mint 92 millió eurós beruházást hajtottak végre, az idei terveik elérik a 100 millió eurót. A társaság a globális kihívásokra és a félvezetőhiányra válaszolva az elmúlt időszakban több gyártástechnológiai beruházást is indított.

A 2021-es év pénzügyi eredményeiről szóló sajtótájékoztatón szó volt arról is, hogy indiai munkavállalók alkalmazásával is küzd a hazai autógyár az erőteljes munkaerőhiány ellen. A HR-ért, pénzügyekért és informatikáért felelős operatív igazgató elmondta: a vállalatnál 2015 és 2022 között átlagosan több mint 86 százalékkal emelkedtek a bérek, ami reálértéken több mint 50 százalékos növekedés. A részletekről Dr. Fejesné Gyurján Ildikót kérdeztük.

A márka tavaly is megtartotta vezető szerepét a magyarországi újautó-piacon, és 17.650 jármű eladásával a személyautók közötti részesedése elérte a 14,48 százalékot.