A hazai logisztikát is érzékenyen érinti a járvány, főként az áruszállítást, illetve a személyszállítást, de ebből kifolyólag a raktározási ágazatra is hatással lesz. Sovány vigasz az ágazatnak, hogy nő az online rendelések száma; folyamatosan bővül a (belföldi!) csomag-, valamint az élelmiszert házhoz szállító vállalatok forgalma. Mindeközben az egyik legnagyobb csomagszállító az állami tulajdonú Magyar Posta 2020. március 18-tól átmenetileg felfüggesztette nemzetközi csomagszállítási szolgáltatását számos, a vírussal súlyosan fertőzött országba - írja a Danube Capital elemzésében.
Az áruszállítás szempontjából idehaza jelentős a kisebb fuvarozó vállalatok száma, amelyek szigorú korlátozások miatt, illetve esetlegesen az útvonalaik megszűnésével hosszabb és lassabb áruszállításra számíthatnak; amit nem biztos, hogy a kis vállalkozások is ki tudnak gazdálkodni hosszabb távon.
Előfordul, hogy már a külföldi vevők is lemondják a rendeléseiket és igyekeznek pénzügyi tartalékokat képezni a járvány átvészelésére. Véleményem szerint, amennyiben a járvány több hónapon, akár fél évig tart, a kisebb szereplők körében megindulhat egy konszolidáció, aminek a végén az erősebb szereplők maradhatnak talpon.
További gondokat okozhat, hogy a sofőrök nem vállalják a jelentősen fertőzött országokba a fuvarokat, és bár jelenleg az áruszállítás biztosított (kisebb-nagyobb csúszásokkal) a helyzet folyamatosan változik. Az ágazat szempontjából fontos, hogy mennyire kell elhúzódó járványra, illetve az azt követő gazdasági lassulásra, visszaesésre készülni; mivel a logisztika jelentősen konjunktúraérzékeny ágazat.
Probléma, hogy a hazai feldolgozóipari vállalatok többnyire egy-két hónapra elegendő raktárkészlettel rendelkeznek; az áruforgalmat befolyásoló körülmények további romlása esetén egyre gyakoribbá válhat, hogy a készlethiány miatt nem tudnak teljes kapacitással termelni. Jelenleg is számos vállalat küszködik az akadozó alapanyag-ellátottság miatt.
A személyszállítás esetében mindenképpen visszaesés jelentkezik, a nemzetközi vasúti járatokat leállítják; illetve az otthoni munkavégzésből, valamint a távoktatásból kifolyólag a közösségi járművek kihasználtsága is csökken (Budapesten 10% alá csökkent a közösségi közlekedési eszközök kihasználtsága). Ebből kifolyólag ritkítják a járatokat, de egy esetleges kijárási tilalom bevezetéséig a járatok indulását biztosítják. Légi személyszállításról nem is beszélve, ahol a legfrissebb statisztikák szerint globálisan a repülőgépek harmada már földre kényszerült; Európában pedig a fapadosok is jelentős, akár 80-90%-os kapacitáscsökkentést hajtottak végre a járvány miatt.
A vírus jelentős terjedése miatt gyárak állnak le (több autógyár is) rövidebb.hosszabb időszakra, ebből adódóan az áruszállítás iránti igény is visszaesik. Amennyiben a járvány több hónapon keresztül, az elemzések szerint akár júliusig is elhúzódik és súlyosbodik; akkor a teljes ágazatban jelentős visszaesésre lehet számítani, majd a járvány elmúltát követően a gazdasággal együtt ismét növekedési pályára állhat az ágazat. De ezt várhatóan csak a közepes, nagyobb méretű tőkeerős vállalatok vészelhetik át. A kisebbek a túlélés érdekében próbálhatják növelni a belföldi fuvarjaik számát. Ugyanakkor számukra is segítség lehet a kormányzat által nemrégiben bejelentett intézkedés csomag.