Hoffer Zsolt szerint alapvetően biztonságos közlekedési módról, útról van szó, ha az autópályákat említjük. Ugyanakkor számtalan sofőr ritkán, évente mindössze néhány alkalommal vezet autópályán, illetve városon kívül, így a rutintalanság, a megszokottól eltérő viszonyok is okozhatnak meglepetést. Talán a legszembetűnőbb a nagy tempó miatt a fékút megváltozása, hosszabbodása. Ezt sok vezető alapvetően rosszul méri fel Hoffer Zsolt szerint.  Emellett az akár három sávos párhuzamos közlekedési is sokakat meglep. Alapvető szabály, hogy mindenki jobbra tart, azaz csak akkor használja a belső sávot, ha elhalad egy lassabb autó mellett. Vannak szakaszok, ahol figyelmeztetik is a sofőröket a jobbra tartási kötelezettségre. A fékúttal összefügg az is, hogy sávváltáskor a besorolónak nem lehet fékezésre kényszerítenie a gyorsabban haladót. A vezetéstechnikai szakértő szerint sofőrök sokszor mondják: „villantott egyet, hogy beenged.” Ebben az esetben sajnos viszont nem egyértelmű a másik autó szándéka. Villantott, hogy figyelmeztesse a másik közlekedőt arra, hogy jön, vagy pedig beengedte maga elé? Természetesen bárki bármikor lemondhat előnyéről, de pontosan a nagy tempó miatt különösen fontos az egyértelmű viselkedés.

Hoffer Zsolt

Az autópályán sokszor órákon át, nagyjából egyenletes sebességgel haladnak az autók. Ebben a helyzetben pedig veszélyforrásként jelenik meg a monotonitás, a vezetés egyhangúsága is. Hoffer Zsolt szerint a tempomat kényelmes, ám az is altathatja a vezetőt, ha még a gázt sem kell nyomnia. Habár zajos, de elengedhetetlenül szükséges, hogy rendszeresen eresszék le az ablakokat, szellőztessék a járművet, mert az oxigéndús levegőben kevésbé tompulnak a sofőrök érzékszervei. A riporter Andor Attila.