A brókercég 2022 első negyedévében 54,4 millió euró nettó nyereséget ért el, szemben az egy évvel korábbi 19,5 millió euróval. Ez éves szinten 34,9 millió eurós növekedést jelent. A működési bevételek az első negyedévében 94,6 millió eurót tettek ki (2021 első negyedévében: 40,8 millió euró), a működési költségek 28,2 millió eurós szinten voltak (2021 első negyedévében: 19,0 millió euró).
Az első negyedévben az XTB 55,3 ezer új ügyfelet szerzett, ami összlétszámuk 481,9 ezerre történő növekedését jelenti az előző év első negyedévének végén mért 316,7 ezerrel szemben. A vállalat kiemelte az aktív ügyfelek átlagos számának növekedését. Az első negyedévben ez a szám 149,8 ezer volt, szemben a tavalyi első negyedévi 103,4 ezerrel és a 2021-es év egészében átlagosan jellemző 112 ezerrel.
Ez az ügyfelek CFD eszközökkel folytatott kereskedési volumenének lotban kifejezett növekedését jelentette – az első negyedévben 1,56 millió lotra nőtt, szemben az egy évvel korábbi 1,12 millió lottal (39,9%-os növekedés). Az ügyfelek betéteinek értéke szintén 14,3%-kal nőtt (a 2021 első negyedévi 208,1 millió euróról 237,8 millió euróra 2022 első negyedévében).
Ami a vállalat bevételeit illeti az instrumentumosztályok tekintetében, 2022 első negyedévében az index CFD-k álltak az élen. Részesedésük a bevételek szerkezetében elérte az 57,4%-ot, szemben az egy évvel korábbi 39,9%-kal. Ez az US 100 és US 500, a német DAX (DE30) vagy az orosz RUS 50 indexen alapuló CFD instrumentumok magas jövedelmezőségének következménye. A második legjövedelmezőbb instrumentumosztály az árupiaci CFD-k voltak.
Ezek részesedése a bevételek szerkezetében az idei első negyedévében 30,2% volt, szemben a tavalyi első negyedévi 53,8%-kal. A legjövedelmezőbb instrumentumok ebben az osztályban az olaj, az arany és a földgáz árán alapuló CFD-k voltak. A forex CFD-kből származó bevételek az összes bevétel 9,4%-át tették ki, szemben az egy évvel korábbi 2,7%-kal.
Az XTB Csoport a lakossági szegmens mellett az X Open Hub név alatt intézményi tevékenységet is folytat, likviditást és technológiát biztosítva más pénzügyi intézmények számára. Ez a tevékenység 2022 első negyedévében 3,4 millió euró működési bevételt hozott.
A működési költségek 2022 első negyedévében 28,2 millió eurót tettek ki, és 9,2 millió euróval magasabbak voltak, mint az előző év azonos időszakában (19 millió euró 2021 első negyedévében). A legjelentősebb változások a marketingköltségeknél következtek be, ami 3,8 millió eurós növekedést jelent. A társaság dinamikus fejlődése és ezáltal a foglalkoztatottak számának növekedése miatt a javadalmazási és munkavállalói juttatások költségeinek terén is 3,4 millió eurós növekedést regisztráltak.