A kereskedelmi televíziók évtizedek óta töretlen befolyásáról tanúskodik, hogy 2024-ben is a két meghatározó csatorna vezetője került az élmezőnybe. A top 50 idén is a Marketing&Média szerkesztőbizottságából, valamint meghatározó újságírókból álló 27 tagú zsűri szavazatai alapján készült el.

A legbefolyásosabb médiavezetők 2024
  1. Vidus Gabriella – RTL Magyarország
  2. Vaszily Miklós – TV2 Csoport, Indamedia
  3. Guttengéber Csaba – Atmedia
  4. Pavel Stanchev – TV2 Csoport
  5. Gulyás János – Wavemaker
  6. Varga Zoltán – Central Media
  7. Rékasi Tibor – Magyar Telekom
  8. Bíró Pál – Google Magyarország
  9. Fischer Gábor – TV2 Csoport
  10. Somlói Zsolt – Mindshare

Miközben a média- és a kommunikációs torta reálértéken csökkent 2023-ban, ráadásul a médiaköltésekben folyamatosan növekszik a nemzetközi szereplők aránya, a hazai befolyásos médiaszereplők rangsorában idén csak kisebb változások láthatóak. Simon Krisztián, a kommunikációs szaklap főszerkesztője elmondta, hogy a legbefolyásosabb médiavezetők toplistáján nagy mozgások voltak az elmúlt évtizedben, azonban az élmezőnyben szereplők viszonylag stabilan őrzik pozíciójukat.

Az idei lista újdonsága, hogy az ügyféloldal marketingesei egy módszertani változtatás miatt immár nem szerepelnek a top 50-ben, amelynek hatására jelentősen emelkedett a médiavállalatok súlya, 2024-ben a lista 64 százalékát tették ki. A média- és reklámügynökségek a 28 százalékát, míg a telekommunikációs vállalatok képviselői a 6 százalékát alkották a rangsornak.

A tíz legbefolyásosabb szereplő

Kiélezett piaci versenyben őrizte meg a zsűri döntése alapján első helyét Vidus Gabriella, az RTL vezetője. A hazai médiapiacon több mint két évtizede vezető szerepet betöltő Vaszily Miklós második helyezett, akinek befolyását nemcsak a TV2 Csoport, hanem az Indamedia Csoportban betöltött érdekeltsége is adja. A korábbi évekhez hasonlóan Guttengéber Csaba, az Atmedia Csoport vezérigazgatója foglalja el a harmadik helyet. Vállalata a 2010-ben induló kábeltévés sales house-ból mostanra piacvezető multimédiás kereskedőházzá vált. A lista negyedik helyére Pavel Stanchevet, a TV2 Csoport vezérigazgatóját választotta a zsűri. A tavalyi hetedik helyről ugrott előre, amelynek oka a többi között, hogy irányítása alatt vált piacvezető társasággá a TV2 Csoport.

Évek óta bérelt helye van a legbefolyásosabb 10 között Gulyás Jánosnak, a Wavemaker Hungary ügyvezetőjének. Szintén állandó szereplője az élbolynak Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonos-vezérigazgatója. Médiavállalatának egyszerre vannak erős pozíciói a hazai digitális és nyomtatott piacon, és újabban sokat lehet hallani külföldi befektetéseiről is. A korábbi évhez hasonlóan az első tízben szerepel Rékasi Tibor, a Magyar Telekom első embere, illetve visszatért a top 10-be Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője. Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója tavaly és idén is a lista kilencedik helyét foglalja el, és évek óta láthatjuk már az élbolyban Somlói Zsoltot, a Mindshare médiaügynökség ügyvezetőjét is.