Bakai Gergely szerint azontúl, hogy idén  gyakorlatilag mindenki élete megváltozott, és ehhez is alkalmazkodnia kellett a szektor egészének, optimista várakozásokat tört szét a járvány.  Hozzátette, 2019-ben, és a megelőző években egy átlagosan 15-20 százalékos eladásnövekedéssel lehetett kalkulálni, a gyártók portfoliója egyre színesedett, mindenki igyekezett kielégíteni az SUV lázat. Emellett gőzerővel folytak az elektromos-fejlesztések is, Bakai Gergely szerint ezért is lehet egyre több zöld rendszámú autót látni a magyar utakon is.

Nemcsak az iparág organikus fejlődése, hanem Brüsszel is meghatározta a fejlesztési irányokat – mondta az Opel Magyarország  ügyvezető igazgatója. Azzal ugyanis, hogy az Európai Unió 95 grammos széndioxid-kibocsátási flottaátlagot írt elő a gyártók számára, egy fejlesztési versenyfutás kezdődött a szektorban. Bakai Gergely szerint a helyzetet jól illusztrálja, hogy pár év alatt annyi kibocsátás csökkentést várnak el a szektortól, mint amennyit az iparág az azt megelőző 15 évben mutatott fel.