Bakai Gergely szerint a vásárlói igények nem követik az Európai Uniós döntéshozók által szigorított környezetvédelmi normákat. A magyar fogyasztók eleinte nehezen fogadták el a 3 hengeres, turbós erőforrásokat, pedig ezek az új generációs motorok sokkal tisztábban és dinamikusabban mozgatják az autót, mind korábbi társaik. Amellett, hogy fejlesztési kényszerben tartják az Uniós döntéshozók a szektor egészét, a környezetvédelmi normák szigorítása révén lehet zöldebb a Föld egésze, ami szintén fontos cél az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója szerint.

A bürokraták mellett a Brexit is nehézséget jelent az iparág számára, hiszen az Egyesült Királyságban több jelentős márka rendelkezik jelentős gyártásai kapacitással. Az Opel számára az európai növekedés mellett az oroszországi visszatérés, és a kínai piac jelent nagy lehetőséget. Az Opel Magyarország vezetője a hazai piacról azt mondta, a fejlődési lehetőséget jól mutatja, hogy még mindig csaknem fele akkora az autópenetráció Magyarországon, mint Nyugat-Európában.

A riporter Szajlai Csaba.