Minden vállalatnak, cégnek, vállalkozásnak szüksége van saját arculatra, hiszen ez teszi egyedivé és ez különbözteti meg versenytársaitól, illetve a piacon lévő többi vállalkozástól. Nagyon fontos, hogy ez az arculat gondosan megtervezett, egységes és könnyen azonosítható legyen, ehhez pedig létre kell hozni a vállalat nagyarculatát.

De mit is jelent pontosan a nagyarculat, és mi a különbség a kis- és a nagyarculat között? Cikkünkben tisztázzuk ezt a kérdést.

Mi is az a nagyarculat?

Az Advanityc Design Studio nagyarculat készítése során minden arculati elemet megtervez, majd pedig ezeket részletesen dokumentálja. Nagyarculatba a vállalat arculatának teljes egésze beletartozik, tehát egyrészt a kisarculat, plusz az összes paraméter, például a színek, a betűtípus, a grafikai elemek és természetesen a felhasználási szabályok.

 

Milyen egy jó arculat?

A jó arculat egységes, egyedi és emlékezetes. Egyetlen pillanat alatt képes arra, hogy a vásárló számára azonosítsa a márkát még abban az esetben is, ha csupán egy részét látja, hiszen jellegzetes színek, formák vagy betűtípusok jellemzik. Az arculattervezés létfontosságú minden vállalat számára, hiszen ezzel jelenik meg a nyilvánosság előtt, ez hordozza a brand üzenetét.

A logó jelentősége

Ma már teljesen természetes, hogy még a kisebb cégek is terveztetnek maguknak logót. Egy jó logó tökéletesen tükrözi a céget, ezért nagyon fontos, hogy azt grafikus szakember készítse el.

Ez ugyanis a grafikus területe, nem csupán azért, mert ő rendelkezik azokkal a grafikai programokkal, amelyek lehetővé teszik azt, hogy bármilyen formát, betűt, alakzatot és színt használhasson, hanem azért is, mert kreatív szakemberként összességében látja az elképzeléseket.

A grafikus ismeri a színek által keltett érzéseket, a betűtípusok üzenetét, a formák mondanivalóját, így biztosak lehetünk benne, hogy kitűnő munkát fog kiadni a kezei közül. Ugyanaz a logó teljesen más érzetet nyújt, ha megváltoztatjuk a színeket vagy a betűket, ezért nagyon fontos, hogy ezek illőek legyenek a vállalat által sugárzott imázshoz.

A vállalati kommunikáció

A nagyarculat egyik fontos része, hogy tartalmaznia kell a vállalati kommunikáció, valamint az üzleti tevékenység összes szempontját. Ez azért is lényeges, mert a vállalatról összehangolt és releváns anyagoknak kell megjelenniük.

Ezeket az arculati és kommunikációs elemeket arculati kézikönyv formájában kell összegezni, így mindenki tisztában lesz a meghatározott irányokkal.

A nagyarculat összefoglalása

A nagyarculat tehát több részből tevődik össze, melyek az alábbiak:

  • Logótervezés, névjegykártyák, levélpapír, boríték, aláírás
  • Az arculatot jellemző színpaletta
  • Az arculatban használt betűtípusok
  • A vállalat által használt grafikai és vizuális elemek
  • Arculathasználati szabályok
  • Hangulati elemek, stílusok, designok
  • Mappák, prospektusok, reklámanyagok

A nagyarculat teljesen meghatározza és szabályrendszerbe szedi a vállalat online és offline megjelenési formáit, így téve egyedivé a céget.