A The Davos Agenda hetében kiadott jelentés (Duplázás Európában: a versenyképességet erősítő kettős stratégia) azt mutatja, hogy az európai cégvezetők szerint átlagosan 18 hónapra lesz szükség ahhoz, hogy ugyanolyan nyereségszinteket érjenek el a kontinens vállalatai, mint a világjárvány kitörése előtt.
Ellenállóképesség és növekedési kilátások tekintetében ugyanakkor szélesre nyílt az olló a cégek között a vírusválság következtében:
- Az európai vállalatok fele (49%) árbevétel-, illetve nyereségcsökkenésről számolt be az elmúlt 12 hónapban, és semmilyen javulásra nem számít 12 hónapon belül.
- Egyötödüknek (19%) stabil volt a pénzügyi teljesítménye a világjárvány előtt, ám a következő 12 hónapban az árbevétel és a nyereség gyengülésére számítanak. A jelentés őket „bukott angyaloknak” nevezi.
- Az európai vállalatok egyharmada (32%) számít nyereséges növekedésre a következő 12 hónapban. A jelentés szerint ők lehetnek a „jövő vezetői”.
A felmérés szerint a digitális átállásban és a fenntarthatóság bevezetésében is élen járó vállalatoknak csaknem háromszor akkora az esélyük a „jövő vezetői” közé kerülni, azaz gyorsabban talpra állni és megerősödve kikecmeregni a válságból – írta az Accenture kutatásában.
Az európai társaságok csaknem fele (45%) a digitális átalakulás és a fenntarthatóság területén végrehajtott beruházásokat egyaránt prioritásként kezeli. A válaszadók 40%-a a mesterséges intelligencia, 37%-a a felhőalapú megoldások terén készül nagyberuházásra. 31% pedig átcsoportosítaná a beruházási költségvetését, hogy így valósíthassa meg a fenntartható üzleti modell bevezetését.
Bizonytalanság a 2021-es célszámoknál
A jelentés megjegyzi, hogy az európai társaágoknak 45 százaléka számít a 2021-re kitűzött növekedési célszámok elérésére. Az egyesült királyságbeli, a franciaországi és a németországi cégek a legoptimistábbak. Ezekben az országokban a válaszadók több mint fele nyilatkozott úgy, hogy várakozásaik szerint sikerül megvalósítaniuk az idei célokat. Az olaszországi és a spanyolországi társaságok a legpesszimistábbak: mindössze 34% és 31% tartja valószínűnek a 2021-es tervek elérését.
„Még azok a vállalatok is, amelyek felismerik a digitális és a fenntarthatósági átállás felgyorsításának üzleti lehetőségét, bizonyos akadályokkal szembesülnek a kettős átalakulás során” – hívta fel a figyelmet Jean-Marc Ollagnier, a tanácsadó cég európai vezérigazgatója.
„Ilyen kihívás lehet a fenntartható működés és a termékek köré épülő, életképes üzleti modell meghatározása, az erőforrások felszabadítása a szervezet jobb mobilizálásához. Továbbá a kísérleti és különálló projektektől való gyors elmozdulás a vállalat egészére kiterjedő, nagyszabású kezdeményezések felé” – tette hozzá.
A teljes cikket az IoT Zóna oldalán olvashatják el.